רבנים למען מגרון: "התושבים רכשו הקרקע – אין סיבה לפינוי היישוב"

רבנים בכירים בציונות הדתית ובראשם הרבנים טאו, דרוקמן וליאור, חתמו על גילוי דעת הקורא לדון מחדש במעמד החוקי של היישוב, לאחר שהמתיישבים רכשו את רוב אדמותיו מתושבים פלסטינים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/07/12 21:25 כד בתמוז התשעב

רבנים למען מגרון: "התושבים רכשו הקרקע – אין סיבה לפינוי היישוב"
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

רבנים בכירים פרסמו בסוף השבוע האחרון גילוי דעת הקורא למדינה לבחון מחדש את סוגיית מעמדו החוקי של היישוב מגרון, זאת לאור העובדה כי תושבי היישוב הצליחו לרכוש, לאחר החלטת בג"ץ על פינוי היישוב, את רוב אדמותיו מידיהם פלסטיניות פרטיות.

בגילוי הדעת עליו חתומים הרב צבי ישראל טאו נשיא ישיבת "הר המור", הרב דב ליאור רבה של קריית-ארבע חברון, חתן פרס ישראל הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי והרב נחום אליעזר רבינוביץ', נכתב כי "שנים רבות נאבקים תושבי מגרון על זכותם להתיישב באדמות מגרון, יישוב אשר נבנה על ידי המדינה ומוסדותיה. זכות זו מעוגנת בראש ובראשונה בהבטחת הקב"ה לאברהם אבינו", ציינו הרבנים.

לדבריהם, "במשך השנים הועלו טענות כנגד תושבי מגרון שאדמותיהם שייכות לערבים, כביכול, ועל כן אין ליהודים זכות להתיישב בהם. על אף שלטענות אלה אין כל בסיס מוצק, ביצעו אנשי מגרון, לפנים משורת הדין ולמען הסר כל ספק, רכישה מסודרת של חלק ניכר מאדמות היישוב מהטוענים הערביים לבעלות על הקרקע". הרבנים ציינו בגילוי הדעת כי "רכישה זו בוצעה ונרשמה כחוק ואין עליה כל ערעור".

"מעתה, סרו כל המניעות ונסללה הדרך להשארת תושבי מגרון במקומם הנוכחי", נכתב בגילוי הדת, בו ציינו הרבנים כי "מכאן ולהבא אין כל פתחון פה משפטי או מוסרי כנגד המתיישבים, וכל אשר לב ישר לו צריך לתמוך בכל כוחו בהשארת אנשי מגרון באדמות שרכשו ובמניעת העוול הנורא של החרבת יישוב פורח".

כפי שדווח בכיפה, נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, החליט בראשית החודש כי יש לקיים דיון דחוף בטענתם של מתיישבי מגרון לאחר שאלו דיווחו כי רכשו כ-70% מקרקעות המאחז, שעל פי החלטת בג"ץ אמור להיות מפונה עד ה-1 לאוגוסט הקרוב.