רבנים יתפללו בגבול סוריה לשלומו של העם הסורי

הרב בני פרל יוזם תפילת ציבור לשלומו של העם הסורי שעדיין מצוי במלחמת אזרחים עקובה מדם. "זה לא עניין פוליטי, אלא תפילה לכך שהסבל והכאב של תושבי סוריה ייפסק", מסביר הרב פרל לכיפה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/06/13 10:32 ה בתמוז התשעג

רבנים יתפללו בגבול סוריה לשלומו של העם הסורי
ויקיפדיה, عمل شخصي-cc-by, צילום: ויקיפדיה, عمل شخصي-cc-by

הרב בני פרל, ראש הישיבה לאמנויות ומדעים בתל אביב, יוזם תפילת ציבור לשלומו של העם הסורי, שתתקיים מחר (שישי) ברמת הגולן, בגבול עם סוריה. ליוזמה יצטרפו לא רק יהודים אורתודוקסים, כי אם גם מתפללים נוצרים ומוסלמים אשר יתפללו בשפתם ובדרכם, לצד התפילה היהודית.

אירוע התפילה שיתקיים מחר במיצפור קוניטרה ליד קיבוץ עין זיון נועד "להפסקת הצער, הכאב והאימה של האנשים הגרים שם“, מסביר הרב פרל. לכיפה הוא אומר כי ”שום דבר פוליטי אין כאן, רק בקשה שלא יהיה סבל לאנשים. יש לידינו בני אדם שסובלים מאוד, צריך להתפלל עליהם. יתכן שחלקם חונכו לשנוא אותנו ויתכן שחלקם לא. מבחינתי הם עכשיו בכאב וחשבתי להגיע ליד הגבול, להתבונן בסוריה ולבקש רחמים. חשבתי להודיע על כך כדי שמי שירצה יבוא גם הוא, אם יהיו כמה אנשים אולי התחושה תשתנה ואולי יהיה לי מניין".

התפילה לשלומם של הסורים בשלב ראשון תתקיים כתפילה אורתודוכסית יהודית אולם בשלב השני תהיה פתוחה לכל הזרמים ביהדות ואף בדתות אחרות. מי שהצטרף ליוזמת התפילה הוא נחום פצ'ניק, מנכ"ל 'ארץשלום' שדאג כי סורים מוסלמים יתפללו גם הם מן הצד השני של גדר הגבול. לאחר התפילות יתקיים לימוד אודות ערך השלום. מארגני התכנסות התפילה קוראים לכמה שיותר מתפללים להגיע ולנסות אולי בכוח התפילה לשנות את מה שהעולם שותק אודותיו.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il