רבנים חרדים וציונים דתיים: השתתפו בתפילת יום כיפור קטן להצלת החטופים

שיתוף הפעולה בין הרבנים החרדים והציוניים ממשיך. הרב שטיינמן והרב קנייבסקי קראו להשתתף בתפילת יום כיפור קטן היום (ה') להצלת החטופים. רבני צהר מצטרפים לקריאה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 09:42 כח בסיון התשעד

רבנים חרדים וציונים דתיים: השתתפו בתפילת יום כיפור קטן להצלת החטופים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

החרדים והציונות הדתית התגברו על המחלוקות? בכירי הרבנים החרדיים - הרב שטיינמן והרב קנייבסקי - קראו השבוע לציבור להשתתף בתפילת ציבור של יום כיפור קטן, המצויין היום (ה'), לפני תפילת יום חמישי. לקריאה הצטרפו באופן יוצא דופן גם רבני צהר, כשהרב דוד סתיו שיגר מכתב בו ביקש לקיים את התפילה גם במקומות אשר אינם נוהגים כן ביום יום.

"חכמינו מלמדים אותנו במסכת תענית, הנלמדת בימים אלה, את חשיבות התפילה והזעקה בעת צרה לכלל ולפרט. אבל, בעוד שתפילת היחיד נתפסת כעניין פרטי שאינו נזכר אלא בברכת "שומע תפילה", הרי שתפילת הצבור קונה אחיזה משמעותית בעבודת השם ומאפשרת תוספת של שש ברכות נוספות", כתב הרב סתיו לרבני צהר. "אנו מצטרפים לקריאתם של הרב שטיינמן והרב קניבסקי להשתתף בתפילת הצבור של יום כפור קטן לפני תפילת מנחה של יום חמישי השבוע, גם במקומות בהם אין מנהג לקיים תפילה זאת. אנחנו חוברים לתפילתם של אחינו בכל מקום ומכל מגזר להשבתם של בנינו היקרים ולשלומם של חיילי צבא הגנה לישראל שמגויסים להשבת הבנים”, הוסיף.

גם ארגון רבני בית הלל יצאו בקריאה ציבורית באמצעות רבני הקהילות וערוצי התקשורת של הארגון (פייס, אתר ורשימות תפוצה)

זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים בה מקיימים רבני הציונות הדתית והרבנים החרדים קריאה משותפת לתפילות להצלת החטופים. בשבוע שעבר קראו בכירי הרבנים החרדים והציונים דתיים להקדים את קבלת שבת, ומניינים דתיים לאומיים וחרדים שילבו כוחות בתפילה להצלת גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל.

גם הרב חיים דרוקמן, מראשי הציונות הדתית ורבה של ישיבת 'אור עציון', יוצא בקריאה לקיים היום - ערב ר"ח תמוז, תפילת 'יום כיפור קטן' למען החטופים. "הערב, לפני תפילת מנחה נתכנס כולנו לתפילה מיוחדת למען שחרור החטופים", קרא הרב דרוקמן והוסיף כי: "הלב של עם ישראל פועם כולו יחד עם המשפחות שילדיהם נחטפו בידי בני העוולה. בימים האחרונים אנו משתהים לנוכח הערבות ההדדית של עם ישראל כולו שמחפש כל דרך לסייע בדבר".

הרב דרוקמן הוסיף כי בוודאי שכוחות הביטחון עושים כל מאמץ להשיבם וכל אחד מאיתנו עושה מה שהוא יכול. "מה שנדרש מאיתנו זה להתפלל וכל אחד יכול להתפלל לקב"ה, שיסיע לכוחות הביטחון וחיילי צה"ל לגלות את מקומם ולשחרר את החטופים, לשם כך אנחנו מרבים בתפילה. כולנו מתגייסים וקוראים להתפלל היום בערב ראש חודש תפילת יום כיפור קטן שאין הקב"ה מואס בתפילתן של רבים שנאמר 'הן א-ל כביר -ולא ימאס".