רבנים בעד עונש מוות למחבלים

רבנים המזוהים עם הימין הקיצוני חתמו על גילוי דעת בו דרשו להטיל עונש מוות על מחבלים. יוזם העצומה: "אין להתפלא על כך שהציבור רוצה לפגוע בעצמו במחבלים"‎. בין החותמים הרב ליאור והרב טל

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 03/11/15 15:28 כא בחשון התשעו

רבנים בעד עונש מוות למחבלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רבנים המזוהים עם הימין הקיצוני קוראים להטיל עונש מוות על מחבלים הפוגעים ביהודים. בגילוי דעת שפרסמה תנועת "דרך חיים", הפועלת למימוש חייו הציבוריים של עם ישראל על פי התורה, כתבו הרבנים "אנחנו רואים שגם מחבלים רוצחים יושבים בתנאים טובים בכלא ומשתחררים בעסקאות", יוזם העצומה, הרב יוסי פלאי, אף הוסיף ואמר כי "אין להתפלא על כך שהציבור רוצה לפגוע בעצמו במחבלים".

"בימים קשים אלו, כאשר דם ישראל נשפך כמים, יש לחזור על הדברים הברורים: כל הרוצה לפגוע ביהודי, חובה להקדים ולהרגו לפני שיבצע את מעשהו. אמרה תורה, הבא להרגך השכם להורגו, ואסור להתרשל בדבר, 'לֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ'. גם לאחר מעשה, על השלטונות לגזור עונש מוות על מחבלים רוצחים", נכתב בעצומה, עליה חתמו בין השאר הרב יצחק גינזבורג, הרב דב ליאור, הרב ישראל אריאל והרב שמואל טל.

"כאשר אנו נתונים במלחמה מול אויב אכזרי, יש לנהוג בו ביד תקיפה, 'אל תרחם עליהם כי לא ירחמו עליך' (רש"י דברים כ, א), ואילו התנהגות ותרנית מעודדת את הטרור. כוונת המחבלים פראי-האדם לפגוע בעם היהודי בכלל, ובישוב היהודי בארץ-ישראל בפרט - ולכן יש להתייחס אליהם כאויב שצריך להרגו, ולא לרחם על אכזרים אלו. ענישת המחבלים ביד חזקה מרתיעה את האויב, מפרה את תקוותיו ומונעת פיגועים לעתיד", נכתב במודעה.

בקריאה מבהירים הרבנים כי האחריות מוטלת על השלטון לבער את נגע הרצחנות "להטיל אימה ולשבר יד רשעי עולם. גם היום, חוק המדינה מאפשר הטלת עונש מוות על מחבלים, ואנו דורשים מהשלטונות למלא את חובתם ולבצע זאת בפועל".