רבנים במכתב לשר יעלון: אל תפגע ברבנות הצבאית

על רקע קיצוץ תקציבים ברבנות הצבאית, חתמו עשרות מרבני הציונות הדתית על המכתב הקורא לשר הביטחון שלא לפגוע בתקציב הרבנות, דבר הצפוי להוביל לפגיעה במערך הכשרות הצה"לי. "לחזק את הרבנות הצבאית ולא לתת יד להחלשתה חס ושלום"

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 09/11/15 11:36 כז בחשון התשעו

רבנים במכתב לשר יעלון: אל תפגע ברבנות הצבאית
אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90

עשרות ראשי ישיבות ורבני קהילות, בניהם הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר, הרב אלישע וישלצקי, הרב עמיאל שטרנברג והרב דוד פנדל קוראים הבוקר במכתב לשר הבטחון שלא לבצע את הקיצוץ המתוכנן ברבנות הראשית. דבר שיפגע במערך הכשרות הצה"לי.

במכתב מביעים ראשי הישיבות את החשש הכבד לפגיעה במה שמכונה היחידות "הרכות" של הרבנות הראשית. זאת בשל הכוונה לצמצ את כוח האדם ביחידות הללו, ולפטר אנשי קבע רבים העוסקים בענף הכשרות בצה"ל. "הננו פונים אליך לעת כזו שלא לפגוע ברבנות הצבאית, זאת מפני שלוש סיבות שכל אחת מהן מספיקה כדי להמחיש שהרבנות הצבאית היא יחידה הכרחית וחיונית לצבאנו".

בין הסיבות שמנו הרבנים - פגיעה באיכות הכשרות של המזון בצה"ל, פגיעה במערך זיהוי החללים עליו מופקדים המשגיחים בשעת חירום, ופגיעה בפעילותם השוטפת של הרבנים הצבאיים "המעוררת רוח של גבורה ואמונה ואחדות בליבם של רבים מחיילנו, והם המוצאים מסילות לליבם".

"אנחנו סומכים על חכמתך ותושייתך, להשפיע מהשפעתך הברוכה לחזק את הרבנות הצבאית ואת מערך הכשרות בצה"ל בימים אלו, ולא לתת יד להחלשתה חס ושלום" כתבו הרבנים.