רבנים בכירים תומכים במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית

הרב אהרן ליכטנשטיין, הרב שלמה אבינר והרב אביחי רונצקי, שיגרו מכתבי תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו, יו"ר "צהר", למשרת הרב הראשי לישראל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/12/12 05:55 א בטבת התשעג

רבנים בכירים תומכים במועמדותו של הרב סתיו לרבנות הראשית

רבנים בכירים בציונות הדתית מתגייסים לתמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו, יו“ר ארגון רבני ”צהר“ ורב העיר שהם, למשרת הרב הראשי לישראל. הרבנים אהרן ליכטנשטיין, שלמה אבינר ואביחי רונצקי, שיגרו השבוע מכתבים לרב סתיו, בו הם מביעים תמיכה פומבית במהלך.

הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון ובכיר ראשי הישיבות הציוניות בישראל, ציטט מהרמב"ם את הלכות סנהדרין הקובעות את התכונות הנדרשות מחבר בבית דין ומכאן הסיק ב'קל וחומר' כי המלאכה במציאת תלמיד חכם למשרת הרב הראשי היא קשה עד מאוד. ”אני רואה, מתוך היכרות אישית עמוקה ומגוונת, ועבודה משותפת בכמה מגזרים, ולטובת כמה ציבוריים, את הרב דוד סתיו כראוי להתמודד בהצלחה עם דרישות המשרה הרמה הזאת לטובת הציבור כולו", כתב הרב ליכטנשטיין.

("ראוי להתמודד בהצלחה", הרב ליכטנשטיין. צילום: ישיבת הר עציון)

הרב שלמה אבינר כתב כי "מתוך היכרותי ארוכת השנים עם הרב דוד סתיו שליט"א הנני לתמוך בו כמועמד לרב ראשי לישראל... הוא תלמיד חכם אמיתי גדול בתורה אשר הוכיח את עצמו במפעלים גדולים שעשה למען התורה והאומה". עוד ציין הרב אבינר כי "הרב סתיו יודע להתהלך עם רוחו של כל אחד, לאומי דתי או חרדי, חילוני ומסורתי, שזהו צורך שעה חיוני השייך לחזון הגדול של הרבנות הראשית שתהיה של כל האומה כולה".

הרב אביחי רונצקי, הרבצ“ר לשעבר וראש ישיבת איתמר בהווה, כתב כי הוא ממליץ על הרב סתיו אשר ”ידוע בפעולותיו הרבות אצל המוני עם ישראל בקרוב הרבים לתורת ישראל“. הרב רונצקי ציין כי הוא ”סמוך ובטוח בעזרת ה' שהרב דוד, בנעם הליכותיו ישכיל ליצור מציאות חדשה בעמנו,של כבוד התורה וחיבתה, ומתוך כך רצון להכירה ולקיימה".

בכיר ב“צהר“ ציין היום כי "אנחנו מקבלים תמיכה גדולה מאוד מרבנים מהציונות הדתית, רבנים חרדים, מאנשי עסקים בכירים, ומראשי המפלגות הציוניות שמבינים שהבחירות הקרובות לרבנות הראשית הן קריטיות להמשך קיום הזהות היהודית של מדינת ישראל ואם הרבנות הראשית לא תהפוך לרבנות של כלל עם ישראל, חילונים מסורתיים ודתיים ייוצרו פה שני שבטים שלא יוכלו לחלוק זהות ותרבות משותפת".