רבנים בכירים מתגייסים לבחירתו של הרב שטרן

הרב אריה שטרן החל להחתים רבנים וראשי ישיבות, על מכתב תמיכה במועמדותו לתפקיד. מועד הבחירות עדיין לא ידוע

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/02/14 12:20 יז באדר א'

רבנים בכירים מתגייסים לבחירתו של הרב שטרן
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

מועמד הציונות הדתית לרבנות העיר ירושלים, הרב אריה שטרן ראש מכון הלכה ברורה, זוכה לתמיכת 60 רבנים מכל רחבי הקשת הציונית הדתית. במכתב חדש שפרסמו רבנים בכירים מהציונות הדתית עולה הקריאה "לבחור לאלתר את הרב אריה שטרן לרב העיר".

"מזה למעלה מעשור אין רב לירושלים ואין זה לכבודה של ירושלים" מוחים הרבנים החתומים על מכתב התמיכה. "זהו כבודה של ירושלים וכבודה של ישראל שיכהן בה הרב אריה שטרן שידאג לרומם את רוח יושביה ויכוון את מערכות הכשרות, עירובין ,הנישואין, הקבורה וכלל שירותי הדת שכל תושב נזקק להם".

באופן מפורש יותר הכריזו עשרות הרבנים כי "אנו קוראים לבחור לאלתר את הרב אריה שטרן שליט"א לרב העיר האשכנזי. הכל מכירים ומוקירים את גדלותו בתורה, נועם הליכותיו ושיקול הדעת הציבורי שניחן בו. מועמדותו זכתה להסכמה רבנית וציבורית רחבה, ואיננו רואים מועמד אחר שיהיה מקובל על כל החוגים בשיעור קומתו".

עוד פנו הרבנים אל ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, וסגן שר הדתות הרב אלי בן דתות המעכבים לדבריהם את מועד הבחירות, עד להגעתו לגיל 70, מה שימנע ממנו את המועמדות לרבנות העיר.

בין הרבנים החתומים על מכתב התמיכה של הרב שטרן: הרב נחום רבינוביץ (מעלה אדומים), הרב צפניה דרורי (רב העיר וראש ישיבת ההסדר קרית שמונה), הרב יובל שרלו (ראש ישיבת אמית אורות שאול), הרב ישעיהו מייטלס (רבה הראשי של נהריה), הרב דוד ביגמן (מראשי ישיבת מעלה גלבוע), הרב אליהו בלומנצוויג (ראש ישיבת ירוחם), הרב שמואל ריינר (מראשי ישיבת מעלה גלבוע), הרב מנחם בורשטיין (ראש מכון פואה), הרב אליקים לבנון (ראש ישיבת אלון מורה), הרב דב ליאור (רב העיר קרית ארבע) הרב אלי סדן (ראש המכינה בעלי), הרב אמנון בזק (ר"מ בישיבת הר עציון), הרב דוד סתיו (יו"ר רבני צהר ורב העיר שהם), הרב איתן אייזמן (ראש מוסדות צביה), הרב ישראל רוזן (ראש מכון צומת) ועשרות רבנים נוספים מכל רחבי הקשת הציונית דתית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן