רבנים בכירים לחברי הכנסת: "החלטות בג"ץ – עוול מוסרי"

הרבנים דרוקמן, מלמד, דרורי ושטיינר נפגשו עם שרים וחברי כנסת כדי לקדם את החוק להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון: "מחובתו של כל שר למנוע מעצמו את כתם העוולה של הריסת היישובים"

חדשות כיפה אורי פולק 21/05/12 17:12 כט באייר התשעב

רבנים בכירים לחברי הכנסת: "החלטות בג"ץ – עוול מוסרי"
יח"צ, צילום: יח"צ

הרבנים חיים דרוקמן, זלמן מלמד, צפניה דרורי וחיים שטיינר, הגיעו היום (ב') ללשכתו של יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, לפגישה בה השתתפו גם השרים השרים ישראל כ"ץ ודניאל הרשקוביץ, סגן השר איוב קרא וחברי כנסת נוספים. בפגישה השתתף גם יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין.

מטרת הביקור הייתה לקדם את החוק להסדרת המאחזים שהגישו חברי הכנסת כצל'ה-אלקין-לוין-רותם ולהצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב המסדירה את מעמדם של בניינים ובתים מאוכלסים שנבנו על ידי ממשלות ישראל עבור התושבים הגרים בהן.

בשיחה המשותפת, הביעו הרבנים את דעתם כי החלטות בג"ץ בעניין פינוי היישובים הינן "עוול מוסרים" וכי "מחובתו של כל שר ושר למנוע מעצמו את כתם העוולה הזו של הריסות הבניינים המאוכלסים, שירבוץ עליו לכל ימי חייו". הרב זלמן מלמד אמר לשרים כי "לא יתכן שרבע מהכנסת שהינם שרים, לא יוכל להצביע לפי צו מצפונו. אל תישאו עליכם כתם לכל ימי חייכם".

הרבנים נפגשו מאוחר יותר עם שר החינוך גדעון סער ומסרו לו כי "הציבור מצפה ששר החינוך יוביל את המהלך של הצבעת השרים בעד החוקים". הם ציינו כי "גם אם כרגע ראש הממשלה לא יהיה שבע רצון מהצבעתך בעד החוק, בסופו של דבר הוא יודה לך שכן הוא מנע ממנו עוול מוסרי גדול".