רבנים בכירים לבייניש: עצרי הרס היישובים ביו"ש

כ-150 מרבני הציונות הדתית ובהם רבנים בכירים, קראו לנשיאת בית המשפט העליון לעצור את החלטת בג"ץ להריסת בתים ביישובי יהודה ושומרון. "הדרישה איננה אנושית או צודקת", הם טוענים

חדשות כיפה אורי פולק 26/01/12 18:51 ב בשבט התשעב

רבנים בכירים לבייניש: עצרי הרס היישובים ביו"ש
אילוסטרציה. ועד מתיישבי השומרון, צילום: אילוסטרציה. ועד מתיישבי השומרון

כ-150 מרבני הציונות הדתית, ובהם רבנים בכירים, שיגרו היום (ה') מכתב לנשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, בו הם דורשים ממנה לבטל את דרישת בג"ץ להריסת בתים ביישובי יהודה ושומרון. על המכתב חתומים הרבנים יעקב אריאל, חיים דרוקמן, שמואל אליהו, שמחה הכהן קוק, דוד סתיו ורבנים נוספים.

במכתב כותבים הרבנים כי "מקובל בכל מערכת משפטית כשאדם בונה על קרקע שאינה שלו ללא כוונת זדון, ובוודאי כשיש ספק גדול על בעלות הקרקע, שלא הורסים את ביתו ומורידים לטמיון עמל של שנים וכסף רב". הם מציינים כי "מערכת אנושית שחותרת לצדק קובעת פיצוי ותשלום על קרקע לבעליה".

לטענת הרבנים, "הדרישה הדווקנית להרוס עשרות בתים ביהודה ושומרון בשעה זו, היא לא אנושית ולא צודקת, ומערערת את האמון שיש לציבור בפרקליטות ומערכת המשפט".

"כנשיאת בית המשפט העליון האחראית על מערכת המשפט אנו פונים אליך להפעיל אמות מידה שוויוניות ולקבוע פיצוי במקום הרס הבתים", חותמים הרבנים את מכתבם.

יוזמי המכתב הסבירו לכיפה כי "ההישג הגדול היה להביא אל שורות החותמים רבנים מהמגזר החרדי והציוני-דתי כאחד, בחזית אחידה נגד פינוי היישובים". לטענת יוזמי המכתב, מה שהביא רבנים רבים להצטרפות אל היוזמה הינו "החשש מפני פגיעה אנושה בהתיישבות ובציבור יקר, בשל החלטה משפטית בלתי הגיונית".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן