רבי נחמן רץ לכנסת

מפלגת "כולנו חברים – נ נח" תנסה להיכנס לכנסת ה-19 ולייצג את הברסלברים בבית המחוקקים. סיכוייהם לעבור את אחוז החסימה אמנם קלושים, אבל הם, כמו תמיד, מקווים לנס

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 05/11/12 14:33 כ בחשון התשעג

רבי נחמן רץ לכנסת

אתם רואים אותם רוקדים בצמתים ומחלקים חוברות הסברה, אך הפעם הם החליטו לרקוד את כל הדרך אל הכנסת. כנראה שאפילו רבי נחמן מברסלב לא העלה בדעתו כי מתורתו תקום יום אחד מפלגה, אך היום (ב') נרשמה מפלגה חדשה שתרוץ בבחירות לכנסת הקרובה, שם המפלגה הוא "כולנו חברים - נ נח".

הסוגיה הפלסטינית? הקו הירוק? מסתננים? דת ומדינה? ממש לא. מטרות המפלגה, כפי שפורסמו על ידי רשם המפלגות, הם אמונה, ביטחון, שמחה, שלום ואחדות בין אזרחי מדינת ישראל - בדרך ישראל סבא. מייסדי המפלגה הנמנים על זרם ממשיכי דרכו של רבי ישראל אודסר שבחסידות ברסלב אמנם יודעים כי סיכוייהם לעבור את אחוז החסימה קלושים אך מי יודע, תמיד אפשר לקוות לנס.

מי שעובדים על קמפיין המפלגה במשך שנה שלמה בדמות מפיצים בצמתים ברחבי הארץ וכתובות גרפיטי בכל פינה כנראה שלא יצאו בקמפיין מסודר לקידום המפלגה. מספר אחת ברשימה, מי שאולי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל הוא ליאור צפריר שי. אחריו תמצאו אישים כמו מאור מלין, ישראל ביטון, משה ינאי, ערן אופיר, שרון קנאפו, רונן אמיר, שגיא נגר, אליהו שלום ואיתיאל זוארץ.

האם המפלגה תזכה להיכנס לכנסת? כנראה שלא. אבל אנחנו יכולים רק לדמיין איך תראה המערכת הפוליטית עם ח"כים ברסלברים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן