רביב דרוקר עקץ, נפתלי בנט לא נשאר חייב

מתברר שהוא אכן מפסיק להתנצל. רביב דרוקר עקץ את נפתלי בנט על פעילותו 'ההסטרית' לכאורה באירוע כפר כנא ב-1996, בנט הגיב בזעם: "איפה אתה היית באותו הערב?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/01/15 08:56 יד בטבת התשעה

רביב דרוקר עקץ, נפתלי בנט לא נשאר חייב
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לא מתנצל, גרסת הטוויטר. לאחר שתקף בחריפות את ynet ואת קבוצת ידיעות, מפנה נפתלי בנט את האש לעבר רביב דרוקר שעקץ אותו בטוויטר.

אתמול בערב צייץ העיתונאי רביב דרוקר "איש צבא בכיר, שמתמצא היטב תחקיר כפר כנא מ-96 אמר לי לפני זמן מה: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לא מעט לתקלה הנוראית".

דרוקר התייחס בדברים לאירוע בכפר כנא במסגרת מבצע 'ענבי זעם' ב-1996, שסיים בפועל את המבצע. במהלך המבצע נורה פגז תותח של צה"ל לעבר מקורות ירי בכפר כנא שבדרום לבנון. הפגז פגע במוצב או"ם בכפר, שם מצאו מחסה עשרות מהתושבים. בתקרית נהרגו כ-100 אזרחים לבנוניים ופציעת עשרות נוספים. התוצאות הביאו ללחץ בינלאומי והביאו לסיום המבצע למרות שמטרותיו לא הושגו.

בנט, שכזכור רץ במערכת הבחירות עם הסלוגן 'לא מתנצל' לא פספס את ההזדמנות ותקף בזעם את דרוקר על דבריו בציוץ משלו."אני זוכר היטב איפה הייתי בלילה ההוא ב96. הייתי עם החיילים שלי, בעומק לבנון, מול האוייב. איפה אתה היית דרוקר באותו ערב?".

דבריו של דרוקר, מגיעים על רקע דבריו של בנט אודות הפתיחה בחקירה נגד חיילי וקציני גבעתי בימים האחרונים, ובין היתר אתמול בערב בגבעת שמואל, כשהזכיר את תפקידו במבצע ענבי זעם: "חטיבת גבעתי במבצע צוק איתן פעלה בגבורה, בחתירה למגע, מה שלא תמיד ראינו לפני כמה שנים בלבנון 2, בעמידה במשימה בכל מחיר. האם צריך לחקור תפקוד במלחמה? בטח. חייבת להיות חקירה - ביטחונית, צבאית, תחקיר נוקב, כדי להשתפר. אבל חקירת מצ"ח את חיילנו?", אמר בנט.

"אספר לכם על כפר כנא ועל מבצע ענבי זעם", הוסיף בנט באירוע. "אני גאה שעמדתי בראש כוח של 67 לוחמים ורדפנו אחרי משגרי טילים. היינו שמונה ימים בשטח. באיזשהו שלב התגלינו. חיזבאללה ירו עלינו, צה"ל השיב אש למקורות הירי, וכמובן חיזבאללה הטמינו את המשגרים בתוך אוכלוסיה אזרחית. לצערנו נהרגו אזרחים. דמם על ראש חיזבאללה, לא על ראשנו.

"אחרי המבצע. מישהו הגיע לבסיס בג'וליס, זה היה עמירם לוין, אלוף פצ"ן. הוא בא אלי ולחיילי ואמר: יש לכם גב. אתם פעלתם כראוי. לא אן לאף אחד לגעת בשערה משערות ראשכם, ועמד בזה. גם היום צהל צריך לפעול כמו שעמירם לוין פעל: להגיד לחטיבת גבעתי - אתם פעלתם בגבורה. מה שצריך ללמוד נלמד, אבל יש לכם גב. ואם זה לא נאמר אני אגיד את זה: חטיבת גבעתי ולוחמי צוק איתן כולם - יש לכם גב, הגב הכי חזק של עם ישראל. לחטיבת הגבורה לא תהיה חקירה".

הגולשים אגב, קיבלו את דבריו של דרוקר ברגשות מעורבים. "אם מנסים לנגח את נפתלי בנט באמצעות מבצע שבו שהה בשטח אויב ובוחנים את התנהלותו בזמן שהצוות שלו בסכנת חיים, כנראה שמשהו באמת השתבש. ולא אצלו", כתב גולש אחד, אך אחר התנגד לדבריו של בנט וכתב "נפתלי בנט הוא טיפש שהיה חייב לדבר על עברו הצבאי הלא-ממש-מפואר. הוא פשוט לא חשב מה יקרה הלאה, בדיוק כמו שהסתבך בכפר קנא. חמור קופץ בראש".

נדב איל, עורך חדשות החוץ של ערוץ 10 הגיב גם הוא בטוויטר על דבריו של בנט. "אני לא זוכר את אהוד ברק, הלוחם הכי מעוטר, קצין בכיר בניגוד לבנט, ה-לוחם של מטכל, משתיק ביקורת ב"מה עשית בצבא"", לעג לו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן