רביב דרוקר מול יאיר לפיד: "יכולת עלובה"

במאמר בעתון הארץ מונה דרוקר את ´ההישגים´ של יאיר לפיד ויש עתיד: הכנסת הגבינה לבנה למחיר בפיקוח ומחשבון ניצולי שואה. "וואוו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/16 08:39 יא באב התשעו

רביב דרוקר מול יאיר לפיד: "יכולת עלובה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רביב דרוקר מוריד את הכפפות ובמאמר בעתון הארץ מציין את הפער הבלתי נתפס בין הכוח הפוליטי בכנסת הקודמת של 'יש עתיד' לבין ההישגים שלהם שנמחקו בשנייה שיצאו מהקואליציה.

"מפלגה עם כוח פוליטי עצום היתה שנתיים בשלטון ולא הצליחה לקבוע עובדה אחת בלתי הפיכה", כותב דרוקר, "שתשפיע על חיינו ולא תימחק בקלילות שנייה אחרי שתעזוב את הקואליציה. במשרד הבריאות לא הטביעה יעל גרמן, השרה מטעם "יש עתיד", שום חותם. היא ביזבזה את כל כהונתה על לימוד החומר בקורס שנקרא "ועדת גרמן". במשרד הרווחה יזם השר מאיר כהן את ועדת אלאלוף למלחמה בעוני. גם מהוועדה הזאת לא נותר כמעט דבר. שר האוצר, לפיד כזכור, לקח על עצמו את ההתמודדות עם מחירי הדירות. הוא ביזבז המון זמן על מיזם יומרני להקמת חברה ממשלתיתשתשכיר 150 אלף דירות. מה"דירה להשכיר" נשארו כמה פרויקטים ספורדיים, מחירי הדירות ממשיכים לעלות ותוכנית מע"מ אפס נקברה סופית.

לפיד נלחם עד זוב דם למען הפעלת סנקציות פליליות על חרדים שלא יעמדו בחוק הגיוס.הסנקציות בוטלו. הוא השקיע את ההון הפוליטי שלו במאבק על הנהגת לימודי הליב"ה - לפני שבועיים נזרקה גם התוכנית הזאת מספר החוקים. לפיד גם הבטיח ממשלה של 18 שרים, ללא שרים בלי תיק. חחחח".

דרוקר ממשיך וסוקר את הפרסומים של 'יש עתיד לגבי הישגיהם: "באתר האינטרנט של "יש עתיד" מופיעה קטגוריה הנקראת "רפורמות שבוצעו". הנה כמה מהכותרות של הרפורמות הללו: בנושא "יוקר המחיה", אחד הדגלים המרכזיים שהניפה המפלגה, נכתב: "הכנסת הגבינה הלבנה לפיקוח". וואו. בנושא "ניצולי שואה" הושג "מחשבון זכויות ניצולי השואה". בשביל זה באמת היה שווה להיכנס לכנסת. בנושא "שינוי שיטת הממשל" מתואר ההישג במלים: "הצעות אי האמון יידונו פעם בחודש". נתניהו הוא הראשון לברך על כך".

דרוקר מאבחן כי לפיד אף העתיק את תירוצו של נתניהו לרפורמות שהבטיח ולא ביצע: "לצד הרפורמות פורצות הדרך הללו ש"בוצעו", יש גם קטגוריה של "רפורמות שנתניהו עצר". בראיון האחרון שקיימתי עם נתניהו (היה דבר כזה) הצטיידתי בשלל שאלות על הבטחות שלא קיים. תשובתו הגנרית היתה, ש"אזרחי ישראל לא נתנו לו מספיק כוח לבצע את זה". לפיד מזמן אימץ את הז'אנר. הסקרים האחרונים מציבים אותו בעמדת המתמודד היחיד מול נתניהו (לפחות כל עוד יצחק הרצוג ממשיך להתעקש לחסל את "העבודה"). אנשים כמוני ירקעו אולי חזק ברגליים, אבל בסוף יעדיפו את לפיד על נתניהו. לכן, כל כך מדכדך להיווכח - מפרספקטיבה של שנה וחצי בסך הכל - כמה עלובה היתה היכולת של לפיד להשתמש בכוח הפוליטי שהיה לו".