רבה של טולוז נדרש להסיר את כיפתו בקלפי

רבה של טולוז, הרב הרולד אברהם וייל נדרש להסיר את כיפתו בכניסה לקלפי בבחירות המקומיות שנערכו בשבוע שעבר. "לא היה כאן עלבון אלא איום מרומז"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/03/15 09:53 י בניסן התשעה

רבה של העיר טולוז בצרפת, הרב הרולד אברהם ווייל, נדרש להסיר את הכיפה שחבש בכניסה לקלפי, בבואו להצביע בבחירות המקומיות בעיר ביום ראשון בשבוע שעבר. הדרישה באה מצדו של ראש הקלפי המקומי, איש מפלגת "חזית השמאל" הקומוניסטית, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RT.

על פי החוק בצרפת חל איסור על חבישת או ענידת סמלים דתיים במוסדות שלטוניים, ובהם בתי ספר ואוניברסיטאות אך האיסור אינו חל על קלפיות. הרב ווייל הגדיר את התקרית כ"משפילה", וציין כי זוהי הפעם הראשונה מאז שניתנה לו זכות הצבעה, שהוא נדרש להסיר את כיפתו. "לא היה כאן עלבון, אלא איום מכוון", הוסיף. "זו ככל הנראה התנהגות נמהרת מדי של אדם שאיננו מכיר את כללי ההצבעה בבחירות".

הרב ווייל ציין כי הוא המתין עד שהגיש את התלונה במשטרה כיוון שלא היה מעוניין לתת תחמושת נוספת לאלו שטוענים שהיהודים מציגים את עצמם כל הזמן כקורבנות.

האירוע, שכבר הספיק לחולל סערה בצרפת, זכה לתגובות מצד המפלגה הקומוניסטית, שאחד מחבריה, כאמור, הוא שמנע את כניסת הרב. בהודעה שמיהרה המפלגה לפרסם, הובעה התנצלות אל מול מה שהם הגדירו כ"אי הבנה", תוך שדוברי המפלגה מציינים כי הנציג שדרש מהרב להסיר את כיפתו, מתחרט על דבריו, והמפלגה "תומכת תמיכה בלתי מעורערת במאבק נגד אנטישמיות ושנאת זרים".

האירוע הנוכחי, התרחש שלושה ימים בלבד לאחר טקס הסרת הלוט מהאנדרטה שהוקמה בטולוז, לזכר הנרצחים בפיגוע שאירע בבית הספר היהודי המקומי, "אוצר התורה", לפני שש שנים בדיוק. בפיגוע הירי שביצע המחבל, מוחמד מראח, נהרגו הרב יהונתן סנדלר, ילדיו אריה וגבריאל, ביתו של המנהל מרים מונסונגו, ושלושה חיילים צרפתים. נציגיהן של שש דתות חתמו, במהלך טקס הזיכרון, על "אמנת אחווה", ביניהם.