רבה הראשי של חיפה נחקר באזהרה

הרב שלמה שלוש נחקר בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שונות במסגרת תפקידו, בין היתר בחשד להעדפת מקורבים ומינויים פסולים. עוד חשוד לכאורה בהענקת תעודות כשרות בתמורה לתרומות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/08/12 21:42 ה באלול התשעב

רבה הראשי של חיפה נחקר באזהרה
ערוץ 10, צילום: ערוץ 10

רבה הראשי הספרדי של חיפה, הרב שלמה שלוש, נחקר השבוע באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שונות של אי סדרים במסגרת תפקידו.

החקירה נגד הרב החלה בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה האחרון, לצד תלונות שהוגשו למשטרה בעניין. בין השאר נחקר הרב שלוש בחשד לכאורה של העדפת מקורבים ולמינויים פסולים, בחשד לכאורה של הענקת תעודות כשרות למפעלים בתמורה לתרומות ואף בחשד להפעלת לחץ על משגיח כשרות כדי שימסור מידע מפליל נגד מתנגדיו של הרב.

הרב שלוש נחקר הרב במשך מספר שעות ובתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים.

החקירה נגד הרב שלוש מגיעה בעיצומה של מלחמת כשרות פנימית בחיפה, בין המועצה הדתית בחיפה, לשכת הרב הראשי, הרב שלמה שלוש, לבין ראשי המועצה הדתית בעיר ובהם גם יו"ר המועצה הדתית אביב ויצמן והממונה על מחלקת הכשרות, הרב דוד אבוחצירא. גורם במועצה הדתית בחיפה תיאר בשיחה עם כיפה מלחמת גרסאות בין שני הצדדים, כשמחד טוען יו"ר המועצה הדתית כי מקורביו של הרב הראשי מאיימים על בעלי עסקים לבל יעסיקו את מקורביו כמשגיחי כשרות ומאידך הרב שלוש מאשים את המועצה הדתית במתן תעודות כשרות לבתי עסק בהם נמכרים גם מוצרי טריפה - ואף בזיופן של תעודות כשרות שכבר חולקו בחודשים האחרונים.

בעבר נחשד הרב שלוש בעבירות אחרות, כשבשנת 2007 נפתחה נגדו חקירה בחשד למעורבות, לכאורה, בפרשת זיוף מסמכי גיור והעלמת ראיות וקבלת טובות הנאה בתמורה לזירוז הליכי גיור ואימוץ ילדים. כמו כן, בשנת 2011 חקרה משטרת חיפה תלונה לפיה קיבל לכאורה שוחד מבעליו של אולם שמחות בתמורה להנפקת תעודות כשרות לאולם אירועים.

הרב שלוש הכחיש בעבר באמצעות עורכת דינו את החשדות המיוחסים לו. "מדובר בסכסוך פנימי בתוך מערכת הדת בחיפה. הרב מקבל גיבוי מן הרבנות הראשית", נמסר.