רבבות מלווים את הרב אבוחצירא בדרכו האחרונה

הרב אלעזר אבוחצירא, שנרצח בדקירות סכין, יטמן בהר הזיתים בירושלים. הרב עובדיה יוסף ספד לו: "היה מסור לעם ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 29/07/11 13:52 כז בתמוז התשעא

רבבות מלווים את הרב אבוחצירא בדרכו האחרונה
דוברות זקא, צילום: דוברות זקא

עשרות אלפי בני אדם ליוו היום (ו') את הרב אלעזר אבוחצירא בדרכו האחרונה, לאחר שנרצח אמש בדקירות סכין בישיבתו אשר בבאר שבע. מסע הלוויה יצא מישיבת פורת יוסף שברחוב מלכי ישראל בירושלים, שם נשאו הספדים לזכרו. הרב אבוחצירא יטמן בהר הזיתים שבירושלים.

במעמד השתתפו הרב עובדיה יוסף, הרב דוד אבוחצירא, הרב פנחס אבוחצירא, הרב הראשי הספרדי לישראל הרב שלמה עמאר ועשרות רבנים ומחנכים נוספים. הרב עובדיה יוסף ציין בדברי ההספד שנשא כי בנו של הרב אלעזר, הרב פנחס אבוחצירא יהיה לממשיך דרכו. בהתייחס לרב אלעזר אמר הרב עובדיה כי "כל ימיו היה הצדיק הזה מסור לעם ישראל, כל מי שהייתה לו צרה בא לשפוך את שיחו. שקידתו בתורה עברה כל גבול, כל היום עסק בתורה ובגמילות חסדים".

הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, הגיב היום לרצח ואמר כי הרב אבוחצירא היה "איש קדוש מגדולי ישראל, בנם של קדושי עליון, אשר הנהיג רבבות אלפי ישראל בדרך התורה ויראת שמים טהורה".

הרב עמאר הוסיף כי "עם הצער הגדול והנורא וההלם האיום, יש לעורר הלבבות לשוב אל השם בכל לבנו, ולפשפש ולחפש במעשינו, בין אדם למקום ובין אדם לחברו, ובפרט שבשנים האחרונות נתרבו דמים בין עמנו, ונעשה כדבר שבשגרה ששומעים ועוברים לסדר, ויש להתעורר על החינוך של ילדי ישראל, ללמדם דרך ארץ ומידות טובות, וכל אחד יתאמץ באמת להרחיק כל שנאה וקנאה להרבות אהבה ואחווה, ולהימנע מכעס והקפדה ולהיות נוחים וסלחנים וטובים עם אלוהים ואדם".

כפי שדווח בכיפה, הבוקר האריך בית משפט השלום בבאר שבע את מצערו של אשר בן דהאן (43) מאלעד, שעל פי החקירה הראשונית הוא החשוד ברצח הרב. זאת לאחר שלא היה מרוצה מהעצות והטיפול שהעניק לו הרב בנושא הזוגיות. על פי החשד דהאן תכנן במשך זמן רב לרצוח את הרב ואמש הגיע לישיבה כשהוא מצוייד בסכין ודקר את הרב.