ראש עיירית גבעת שמואל בעד פתיחת חנויות בשבת

יוסי ברודני, איש הציונות הדתית, טוען כי ניתן לפתוח חנויות בשבת "שלא במרכז העיר" הוא טוען כי אין שילוב של חילונים בבית היהודי ואומר: "בחרו בשקד כי היא בחורה יפה עם עיניים יפות"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 01/09/13 15:21 כו באלול התשעג

ראש עיירית גבעת שמואל בעד פתיחת חנויות בשבת
יחצ, צילום: יחצ

ראש עיריית גבעת שמואל, הסרוג יוסי ברודני, מביע תמיכה בפתיחת חנויות בשבת בעיר. בראיון למקומון ”471“ שהתפרסם בסוף השבוע האחרון, אמר ברודני כי ”חשוב לי מאוד שהחילונים ירגישו שייכים למקום הזה, אני מוכן לבדוק כל דבר (לגבי פתיחת חנויות בשבת - נ.ב), בלי יוצא מן הכלל. כמובן, כמו בערים אחרות, לא במרכז העיר. ברמת הדר או בקניון זה לא יהיה אפשרי“.

ברודני הוסיף כי ”צריך לאפשר לציבור החילוני כל מה שהוא צריך כולל בשישי ושבת. כשאדם עושה את זה (פותח חנות בשבת, נ"ב) הוא צריך להיות כלכלי. הוא לא עושה את זה בגלל הפנים היפות או בגלל שהוא יגיד עשיתי מלחמה, לא עשיתי מלחמה. צריכים להיות גם ריאלים. אני בעד כל דבר שישאיר כאן את הציבור החילוני. אני לא שולל את זה על הסף".

עוד נשאל האם הוא התייעץ עם רבנים בנוגע לעמדה זו והשיב "עוד לא מצאתי רבנים עם מספיק פתיחות להבין ולדעת שעם ישראל קודם לתורת ישראל ולארץ ישראל. התפקיד של רבנים בעיניי הוא לקדש את עם ישראל, לחבר ולגשר. אני לא רואה רב שאבוא ואשאל אותו אם אני יכול לפתוח משהו בשבת והוא יתיר לי את זה".

לפני כחמש שנים קיבל ברודני, איש הליכוד, את מפתח עיריית גבעת שמואל לידיו זאת בעקבות רשימה המשותפת לדתיים חילוניים. כיום אין מי שמערער על מקומו בעירייה. ברודני התייחס למגמת שילוב החילוניים בבית היהודי ואמר "אני תמיד דגלתי בריצה משותפת ומאמין שאנחנו כדתיים יכולים להגיע להרבה יותר הישגים בדרך זו".

בהמשך השיחה אמר כי הוא אינו רואה השתלבות אמיתית של חילונים בבית היהודי. בנוגע להשתלבותה של ח"כ איילת שקד אמר "נו באמת, מגיעה למפד"ל בחורה יפה עם עיניים יפות - אז בחרו בה. לזה אתה קורה מגמה?".

עוד הביע במהלך הריאיון תמיכה בעקרון נאום בר אילן של שתי מדינות לשני עמים אם כי מוסיף כי "אסור לחזור לגבולות 67' וחשוב לשמור על גושי ההתיישבות". במהלך דבריו אף תקף את ח"כ משה פייגלין ואמר "הכיפות הסרוגות צריכות לשאוף להשתלב בליכוד ולא להשתלט עליו".

במהלך הריאיון חשף ראש העיר תכנית מיוחדת לפיה תסופח אוניברסיטת בר אילן לעיריית גבעת שמואל ותעמוד לרשותה וזאת בתמורה תבנה מעונות לסטודנטים מעוטי יכולות. התכנית תאפשר לכל סטודנט בעיר ללמוד תואר ראשון בחינם על חשבון העירייה והמצטיינים שבהם יעשו זאת עוד טרם השירות הצבאי.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il