ראש מכינת עצמונה: לא תומך במפלגת יחד

לאחר שאתמול הופץ מכתב תמיכה במפלגת יחד בשמו, אמר הרב חיים ברוך כי הוא תומך בבית היהודי. "כל הנאמר נאמר כאמירה פרטית של רבנים אהובים מתוכנו אך לא כאמירה של בית המדרש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/03/15 11:17 כו באדר התשעה

ראש מכינת עצמונה: לא תומך במפלגת יחד
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אתמול בערב פרסמו ביחד כי ראש מכינת עצמונה הרב חיים ברוך תומך במפלגתם, אך הבוקר מבהיר הרב ברוך כי אינו תומך ביחד אלא בבית היהודי.

במכתב ששלח לתלמידיו הבוקר כתב הרב ברוך ״ניסינו לא להיכנס לסוגיות הפוליטיות העכשוויות מתוך רצון להשאיר את בית המדרש מחוץ לקלחת הפוליטית ולניגזרותיה המורכבות, ועם כל זאת להמשיך לחנך לאחריות אישית של כל אחד על החלטותיו, ואת אשר ישים מאחורי הפרגוד להשאיר לצו מצפונו. אך בעקבות הפרסומים האחרונים כאילו בית המדרש נקט עמדה של תמיכה במפלגת 'יחד', ברצוני להבהיר שכל הנאמר נאמר כאמירה פרטית של רבנים אהובים מתוכנו אך לא כאמירה של בית המדרש״.

לדברי הרב ברוך ״אין ספק שהבית של הציונות הדתית הינו ה'בית היהודי', המפלגה שמירב חבריה מייצגים נאמנה את ערכי הציונות הדתית. מעיד בעצמי שמכיר אני רבים מחבריה וכוונתם לשם שמיים״.

בהמשך המכתב משבח הרב את ח״כ יוני שטבון אולם מדגיש כי מלבד שטבון זו מפלגה ש״אין בה את רוח התורה הגואלת מבית מדרשנו. כמו כן ברצוני להביע מחאה על שבתקופה האחרונה נשמעו קולות המטילים רפש ברבנים או בבתי מדרש שאינם בחוג המפלגה אותה הם בוחרים. אין זאת דרכנו ודרך בית מדרשנו. לא בהכפשות על הבית יבנה בית חדש. ונתפלל מעומק הלב עם עם ישראל כולו שישיב הקב"ה את שופטינו כבראשונה ויחדש ימינו כקדם״, מסכם הרב ברוך.