ראש מכינת עצמונה: הפסיקו להחליש את צה"ל

על רקע השיח הביקורתי שהתעורר לאחרונה כלפי צה"ל כדוגמת פרשת דוד הנחלוואי, תג המחיר ויציאתו של רב במכינת עלי כנגד בה"ד 1 אומר הרב חיים ברוך "אם הביקורת לא מחזקת לא להעביר אותה"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 08/05/14 14:30 ח באייר התשעד

ראש מכינת עצמונה: הפסיקו להחליש את צה"ל
Northfoto / Shutterstock.com, צילום: Northfoto / Shutterstock.com

בעקבות האירועים האחרונים בצה"ל שגררו ביקורת בקרב מחנה הימין, הציונות הדתית והמכינה בעלי, יוצא ראש מכינת "עוצם" (לשעבר בעצמונה), הרב חיים ברוך, להגנת צה"ל ואומר "אל תתפסו בתרבות נמוכה וזולה שכל אחד מביע דעה על כל מציאות, אנחנו צריכים לחזק את הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה".

את הדברים אמר הרב ברוך כנגד השיח הביקורתי שהתעורר באחרונה כלפי צה"ל. שח כזה הופיע הופיע בין השאר בפרשת דוד הנחלאווי, התנהלות צה"ל בפרשות תג המחיר ובאחרונה גם בקרב רבני המכינה בעלי. כזכור, בימים האחרונים התעורר שיח ביקורתי נגד צה"ל מכיוון בלתי צפוי כשהרב נתנאל אלישיב, ר"מ במכינת עלי, טען כי הדיחו צוער מבה"ד 1 מכיוון שדרש להיות בצוות מגדרי. "הצבא מבצע תרגילים שמבודדים חיילים בעלי עמדות דתיות 'קיצוניות'", אמר.

ראש מכינת עצם מסביר כי אם יש בעיות בצה"ל הן מתחילות "אצל הרמטכ"ל שר הביטחון וראש ממשלתנו, בנקודת הלב אותה אנחנו צריכים להעצים", אמר הרב ברוך והוסיף, "ביקורת צריכה לחזק וזה כל עניינה, אם היא לא מחזקת אנחנו אל מעבירים אותה. אנחנו לא רוצים להטיל רפש ובוץ על ראש הממשלה ושר הביטחון".

כדוגמה לדברים אמר הרב ברוך "רופא שפישל הרבה מאוד פעמים מגיע לנתח אותך. אין רופא אחר. אתה תגיד לו אני יודע שאתה אפס וסמרטוט ואני בטוח שגם אני אמות? לא. אתה תגיד לו אני מאמין בך, אני מאמין שהפעם תצליח. למה כשזה קשור לחיינו הפרטיים אנו רוצים לחזק את הרופא אבל כשזה מגיע לאומה הכללית אנחנו מחלישים אותה? ראש הממשלה ושר הביטחון מחליטים החלטות קשות של חיי אדם והם צריכים להיות מלאי כוחות וגם אם הם טעו כמה פעמים אנחנו צריכים לחזק אותם ולהגיד להם שאנחנו מאמינים בהם. הם אלה שמפקדים. אלה האנשים הכי טובים שיש לנו שמוסרים את נפשם בתפקידים הכי קשים. אותם להחליש?".

הרב ברוך גינה את השיח הביקורתי כנגד צה"ל שהתעורר באחרונה ואמר "האם בתגובת טוקבק קטנה אפשר לומר משהו על ראש הממשלה ושר הביטחון? משהו מכיר את השיקולים והמערכת? אל תתפסו בתרבות נמוכה וזולה שכל אחד מביע דעה על כל מציאות. אנחנו נהיה מאלה שמחזקים ומבקרים, אבל ביקרות כזאת שתהיה כמה שיותר מרוממת ומחזקת".