ראש ישיבת "מרכז הרב": אנחנו עם החרדים, לא לגייס בכפייה

הישיבה שנחשבה לספינת הדגל של הציונות הדתית, מאחדת כוחות עם הישיבות החרדיות ומתנגדת לכל מתווה לגיוס חרדים לצה"ל. הרב יעקב שפירא: "נאבק יחד עם החרדים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/02/13 15:12 ד באדר התשעג

ראש ישיבת "מרכז הרב": אנחנו עם החרדים, לא לגייס בכפייה
איבגי, ויקיפדיה עברית, צילום: איבגי, ויקיפדיה עברית

ראש ישיבת ”מרכז הרב“ בירושלים, הרב יעקב שפירא, המתמודד בימים אלו לתפקיד הרב הראשי לישראל, מתייצב לימין הישיבות והמפלגות החרדיות ומביע התנגדות מוחלטת למתווים השונים המבקשים לגייס את החרדים לצה“ל.

(צילום: ישי פרידמן, מקור ראשון)

בראיון שמתפרסם בעיתון החרדי ”בקהילה“, טוען הרב שפירא כי הישיבה אותה הוא מוביל ”עומדת בחזית אחת יחד עם כל עולם התורה והישיבות החרדיות“. בראיון, הבהיר הרב שפירא כי ”אין לגעת בלומדי התורה, לא באמצעות מכסות תלמידים ולא באמצעות הגבלות או הטלת סנקציות על תלמידים שלא מתגייסים“.

ראש ישיבת ”מרכז הרב“ הדגיש כי ”מי שחשקה נפשו בתורה - יש לאפשר לו לדחות את גיוסו“, בדומה למציאות הקיימת היום ולזו שהייתה קיימת במסגרת ”חוק טל“. הרב שפירא טען כי הישיבות הגבוהות הציוניות הבינו כי כדי להגן על עולם התורה עליהן לפעול יחד עם הישיבות החרדיות: ”המאבק יהיה אחד ומאוחד, אין להפריד בעולם התורה בין ישיבות כאלה ואחרות“.

יחד עם זאת, הרב שפירא הדגיש בראיון כי ”הגיוס לצה“ל הוא מצווה“ וכי בישיבת ”מרכז הרב“ קיים הסדר גיוס לפיו ”גם התלמידים המתמידים ביותר מתגייסים“. ב“מרכז הרב“ מתבססים בעמדתם זו על מכתב היסטורי של הרב צבי יהודה קוק, שקבע כי כל הסדר לגיוס לצה“ל חייב להיות בהסכמה עם ראשי הישיבות ולא בכפייה.