ראש ישיבת ההסדר במודיעין: ישיבות ההסדר הפכו לקבצנים

הרב אליעזר שנוולד שיגר מכתב לשר האוצר לפיד, בו הוא מתריע מפני קריסת מערך ישיבות ההסדר, אם הקיצוץ בתקציבן יצא לפועל: "לא יעלה על הדעת שאלה שמשרתים את המדינה יופלו לרעה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/05/13 13:49 יב בסיון התשעג

ראש ישיבת ההסדר במודיעין: ישיבות ההסדר הפכו לקבצנים
יחצ, צילום: יחצ

ראש ישיבת ההסדר במודיעין, אל"מ (מיל') הרב אליעזר שנוולד, שלח היום (ג‘) מכתב לשר האוצר יאיר לפיד, בדרישה שלא לקצץ כ-40% מתקציב ישיבות ההסדר. במכתבו, התריע הרב שנוולד מפני קריסת מערך ישיבות ההסדר, אם הקיצוץ יצא לפועל.

"בחלק מהמגזרים במשק", כתב הרב שנוולד, "למרות שקוצצו תקציבים, חלקם קיבלו את הקיצוץ בחזרה ברגע האחרון, וגם באלה שקוצצו מדובר באחוזי קיצוץ בודדים של כ-5%. היכן 'השוויון בנטל'?! תקציב המדינה ב-2013 יעמוד על 388 מיליארד שקל! לא נמצאה הדרך להקצות ממנו את ה"כסף הקטן" הנדרש לתקצב את הישיבות?!".

”כיוון שהגענו לעת הרעה הזו, אנו מבקשים לציין שמסגרות אלה מופלות לרעה כל השנים, אולם עד היום לא הגיעה הפגיעה לרמה חמורה שכזו. ואין אנו מדברים על מותרות אלא על תקציבי הקיום הבסיסיים והתשתיות הבסיסיות לקיום המוסדות. להבדיל ממוסדות להשכלה גבוהה, אין מדובר בתקציב מובנה אלא בתמיכות, המעמידות את המוסדות מידי שנה כעניים בפתח“, הוסיף הרב שנוולד במכתבו.

עוד כתב ראש ישיבת ההסדר במודיעין כי "לא יעלה על הדעת שאלה שמשרתים את המדינה כל חייהם יופלו לרעה, ולא יזכו לתמיכת המדינה“.