ראש חטיבת המחקר תת אלוף אלי בן מאיר פורש מתפקידו

הקצין הסרוג הבכיר הודיע על פרישתו מהתפקיד החשוב שנה בלבד לאחר שמונה אליו, ככל הנראה בשל חילוקי דעות עמוקים בינו ובין ראש אמ"ן שנמשכים כבר תקופה ארוכה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/01/16 09:23 ב בשבט התשעו

ראש חטיבת המחקר תת אלוף אלי בן מאיר פורש מתפקידו
דוצ, צילום: דוצ

ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין, תת אלוף אלי בן מאיר, הודיע אתמול (ב') במפתיע על סיום תפקידו מוקדם מהמתוכנן - לאחר שנה בלבד. הרמטכ"ל גדי איזנקוט אישר את בקשתו. גורמים בצה"ל אמרו כי בן מאיר היה מצוי בחילוקי דעות עם ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי. כרגע טרם אותר לו מחליף ולא ידוע מתי יסיים את תפקידו.

אלי בן מאיר הוא בנו של הרב יהושע בן מאיר ממקימי ישיבת ההסדר באפרת - 'שבות ישראל' שמתגורר היום בגבעת שאול בירושלים ואף מעביר מידי פעם שיחות בישיבת 'מרכז הרב'.

מתברר כי הודעתו של בן מאיר לא היוותה הפתעה בקהילת המודיעין ומדובר היה במשהו שריחף באוויר תקופה ארוכה בשל מערכת יחסים מתוחה במיוחד בינו לבין ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, איש המבצעים שזה תפקידו הראשון במטה הכללי.

לטענת גורמים במערכת המודיעין הרמטכ"ל ניסה לפשר בין הצדדים כמה פעמים אך ללא הצלחה. למרות מערכת יחסים רוויית יצרים באמ"ן, זו פעם ראשונה שראש חטיבת המחקר מניח את המפתחות ומבקש ללכת הביתה. גורמים צבאיים לשעבר המקורבים לתא"ל בן מאיר אמרו אמש כי נמאס לו מההתנהלות כלפיו ולכן החליט להרים ידיים. מנגד, טוענים גורמים רשמיים בצה"ל כי המתח בין שני הקצינים הבכירים היה סביב סמכויות ובשום פנים ואופן לא היה ויכוח סביב הבעת דעה בפני מקבלי ההחלטות.

מדובר בתפקיד משמעותי וחשוב מאד, ראש חטיבת המחקר באמ"ן הוא אחד התפקידים הבכירים והחשובים ביותר בצה"ל, שפתוחים בפניו דלתות ראש הממשלה ושר הביטחון. הוא מעורב באופן עמוק בעיצוב המדיניות ותכנון מבצעים ועוסק בהבנת המציאות האסטרטגית לעומקה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי העזיבה לא מתרחשת על רקע חילוקי דעות מקצועיים. "הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, החליט לכבד את בקשתו של רח"ט מחקר, תא"ל אלי בן מאיר, לסיים את תפקידו במועד מוקדם מהמתוכנן במהלך החודשים הקרובים. פרישתו של הקצין אינה קשורה במחלוקת על נושא מקצועי מודיעיני. מדובר בקצין מוערך, מסור ומקצועי ששירת בצה"ל כ-30 שנה בתפקידים בכירים באגף המודיעין".