ראש המנהל האזרחי נהרג בתאונת מטוס

תא"ל מוניר עמאר, שהתמנה לתפקיד רק לפני כחודש, היה האדם היחיד במטוס הקל שהתרסק בהר כמון שבגליל, לשם המריא מחיפה. סיבת התאונה עדיין אינה ברורה "שהוא היה מראשי המנהל האזרחי המוערכים והאהודים בהתיישבות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/03/16 20:52 טז באדר ב'

ראש המנהל האזרחי נהרג בתאונת מטוס
דובר צהל, צילום: דובר צהל

תת-אלוף מוניר עמאר, ראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, נהרג בצהריים (יום ו') בהתרסקות מטוס קל שהמריא מחיפה והתרסק בהר כמון שבגליל התחתון כרבע שעה לאחר ההמראה. הוא היה האדם היחידי במטוס. תת-אלוף עמאר החל את תפקידו לפני כחודש.

בכירים בשירות הביטחון, חברי כנסת וראשי מועצות ספדו לו. ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי הוא היה מראשי המנהל האזרחי האהודים: "זו אבדה גדולה מאוד עבורנו. בתקופה הקצרה שהיה ראש המנהל האזרחי, זכיתי לעבוד מולו באופן אינטנסיבי והתפתחה בינינו ידידות. הוא היה ציוני בכל רמ"ח איבריו, לוחם נועז ואוהד ואוהב ההתיישבות. הוא פעל מייד עם כניסתו לתפקיד בכדי לחזק את הקשר עם ההתיישבות וסיפר לי כמה הוא מעריך אותה, ועד כמה כאב לו והשפיע עליו רצח משפחת שאבו באיתמר. אני חושב שלא אגזים אם אומר שהוא היה מראשי המנהל האזרחי המוערכים והאהודים בהתיישבות. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת מוטי יוגב, אמר כי תא"ל מוניר היה דמות שזכתה להערכה רבה בקרב העדה הדרוזית: "משתתף בצערה הכבד של משפחת עמאר, צערו של צה״ל ועם ישראל, על מותו של תא״ל מוניר עמאר ז״ל בתאונת המטוס הקל בגליל. תא״ל מוניר שירת בצה״ל שנים ארוכות ושימש בתפקידי פיקוד ומטה, כמח״ט חרמון, קמב״ץ פיקוד הצפון ולאחרונה מונה ושימש כראש המינהל האזרחי ביהודה ושומרון. לא הכרתי אישית את מוניר, אך שמעתי מפקודיו שהיה קצין מוערך ואהוד על פיקודיו ומפקדיו בצה״ל ודמות להערכה רבה בעדה הדרוזית. יהי זכרו ברוך."

ממועצת יש"ע נמסר, כי מדובר באבידה קשה למדינה: "מועצת יש"ע כואבת יחד עם כל עם ישראל את מותו של תא"ל מוניר עמאר ראש המנהל האזרחי. מוניר קצין בכיר ומוערך וישר דרך, תרם רבות לבטחון ישראל ומותו ללא עת הוא אבידה קשה למדינה. רק לאחרונה החל מוניר את תפקידו כראש המנהל האזרחי, תפקיד משמעותי וחשוב להתיישבות, וכבר יצר קשרים טובים עם ראשי ההתיישבות. אנו מביעים את תנחומינו למשפחתו ולעדה הדרוזית כולה".