ראש הממשלה מעכב הריסת גשר המוגרבים

זאת בעקבות לחץ מצד גורמים מצרים ומחשש כי הריסת הגשר, הנמצא זמן רב בסכנת התמוטטות על המבקרים ברחבת הכותל המערבי, תביא להתקלחות האזור

חדשות כיפה אורי פולק 28/11/11 09:38 ב בכסלו התשעב

ראש הממשלה מעכב הריסת גשר המוגרבים
דר אבישי טייכר-cc-by-sa, צילום: דר אבישי טייכר-cc-by-sa

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לעכב בשבוע את הריסת גשר המוגרבים המחבר את רחבת הכותל עם הר הבית - זאת לאחר לחץ מצרי ומתוך החשש כי הריסת הגשר תסית את הפגנות ההמונים במצרים לשנאת ישראל, כמו גם להתקלחות נוספת באזור.

גשר המוגרבים הפך למוקד מתיחות בין ישראל לפלסטינים ולירדן, זאת לאחר חודשים ארוכים במהלכם הוא מסכן את באי רחבת הכותל המערבי ולאחר מספר פעמים בהם נדחתה הריסתו. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כבר הורה להרוס את הגשר כיוון שבמצבו הנוכחי הוא אינו בטיחותי. במקום הגשר שייהרס, ייבנה גשר חלופי שיאפשר מעבר בטיחותי יותר לכיוון הר הבית.

ח"כ מיכאל בן ארי מאיים לפנות לבג"ץ, במידה ונתניהו יימנע מהריסת הגשר. "לכולי עלמא אין ספק כי מדובר במבנה מסוכן אשר מסכן את הציבור. קשה לי להבין כיצד לנגד עיניו של ראש הממשלה לא עומד אינטרס שלומו של הציבור וזאת שנה אחרי אסון הכרמל - כאשר מבקר המדינה עדין עומד על המדוכה ובודק עניין זה", ציין ח"כ בן ארי.

לטענתו, אם אכן יש אמת בפרסומים אודות דחיית ההריסה, הרי מדובר בשערורייה ובעבירה על החוק והותרת מפגע המסכן את שלום הציבור ויכול לקפח בכל רגע חיי אדם. "אשר על כן אני פונה אל אדוני בדרישה להורות באופן מיידי על הריסת המבנה. באם לא תעשה כן אאלץ לפנות לערכאות ולדרוש מהם סעד למען שלום הציבור וביטחונו", הוסיף ח"כ בן ארי.