ראש הממשלה החליט לפנות את גבעת האולפנה

על פי מתווה נתניהו, חמשת המבנים בשכונה יועתקו למתחם אחר, על אדמת מדינה, הסמוך כמה מאות מטרים למיקומה הנוכחי. נתניהו אמר כי "חוק ההסדרה" עלול להעמיד את ההתיישבות לביקורת בין-לאומית

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/06/12 20:46 יב בסיון התשעב

ראש הממשלה החליט לפנות את גבעת האולפנה
World Economic Forum-cc-by, צילום: World Economic Forum-cc-by

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הערב (מוצאי שבת) החלטה סופית - לפנות את גבעת האולפנה בבית אל ולהעתיק את מבניה למתחם אחר הסמוך לשכונה.

על פי המתווה שהציג נתניהו, חמשת המבנים בשכונה יוסרו ויועתקו למתחם אחר הנמצא גם הוא בתחומי היישוב, כמה מאות מטרים ממיקומה הנוכחי, למתחם הנמצא על קרקע שמוגדרת כאדמת מדינה. במקביל הורה ראש הממשלה על הקמת 50 יחידות דיור חדשות על אדמות מדינה בבית אל.

הערכת נתניהו היא כי העברת "חוק ההסדרה" עלולה להמיט אסון על כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון, כיוון שזו עלולה לעמוד לביקורת בין-לאומית. כמו כן החליט נתניהו שלא לצאת נגד עמדת שרים בכירים בממשלתו שהתנגדו למדיניות עוקפת בג"ץ. עם זאת, בלשכת ראש הממשלה הדגישו כי במידה ואזורים נוספים ביהודה ושומרון יעמדו בסכנת פינוי דומה, לא יהיה מנוס מלקדם את חקיקת "חוק ההסדרה" בעתיד.

ח"כ זבולון אורלב, מיוזמי "חוק ההסדרה", אמר הערב לכיפה כי "הריסת הבתים ופינוי שכונת האולפנה היא תוכנית פסולה ואני מתנגד לה ולכן אעלה את החוק שלי ביום רביעי". לדבריו, "החוק נותן פתרון לא רק לשכונה, אלא גם לעוד אלפי תושבים נוספים ביהודה ושומרון. אם תפונה השכונה והחוק לא יעבור, יש לצפות לצונאמי של בג"צים מטעם "שלום עכשיו", שיגרום לפינוי המוני של בתים ביהודה ושומרון. על השרים לתמוך בחוק ולא ללכת שולל אחרי פתרונות של פינוי".

ח"כ אורי אריאל הוסיף כי "הודעת ראש הממשלה על פינוי בתי האולפנה, שרק לפני ימים ספורים לדבריו הייתה גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה, היא סטירת לחי מצלצלת להתיישבות והוכחה ברורה שהוא אימץ סופית את מצע השמאל הקיצוני". אריאל קרא לשרי הממשלה להוכיח כי "בניגוד לעומד בראשם הם עומדים במילתם ולהצביע ביום רביעי הקרוב בעד חוק ההסדרה".

גם פעיל הימין איתמר בן גביר אמר לכיפה כי "רק אם גבעת האולפנה תהפוך לעמונה 2, ביבי יחד עם בג"צ והפרליטות יפנימו את המסר ויפסיקו להיות גיבורים על יהודים. אם חלילה מתיישבי האולפנה יתפנו מרצון, אזי שהבתים ביהודה ושומרון ימשיכו לקרוס כמו במגדל קלפים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן