ראש המוסד: צריך אסטרטגיה טובה אך גם סייעתא דשמיא

ראש המוסד החדש נשא דרשה לכבוד התפקיד החדש בבית הכנסת בו הוא מתפלל מידי שבת ואמר: "בלי סיעתא דשמייא לא הייתה קמה מדינת ישראל"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/12/15 22:59 ל בכסלו התשעו

ראש המוסד: צריך אסטרטגיה טובה אך גם סייעתא דשמיא
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

מינויו של יוסי כהן לראשות המוסד עורר בשבוע שעבר התרגשות גדולה בקרב מכריו כולל אנשי בית הכנסת בו הוא מתפלל מידי שבת בעיר מגוריו מודיעין. כהן כובד לשאת דרשה, לפני הקהל הרב שגדש את בית הכנסת לכבוד הדרשה המתוכננת מראש, כך דווח ב'וואלה'.

בדרשה שנשא לכבוד ההודעה על מינויו לתפקיד היוקרתי, עסק כהן בקשר שבין פרשת השבוע -פרשת מקץ בה הואשמו אחי יוסף בריגול - לתפקידם של אנשי המוסד. "אפשר לראות את החשיבות באסטרטגיה שנקטו האחים בירידה למצרים", אמר כהן, והדגיש פעמים רבות את החשיבות של אסטרטגיה נכונה לצד סיפור כיסוי טוב ומודיעין.

"תכנית הפעולה של האחים הייתה טובה, אבל מה שהם לא לקחו בחשבון זה את העובדה שמי שמולך במצרים הוא לא אחר מאחיהם יוסף, שהיה המשנה למלך". הדרשה לוותה לדברי המתפללים בלא מעט הומור, בין היתר כשאמר כהן: "אני יודע מה זה להיות המשנה, עדיף להיות בראש", בהתייחס לתפקידו כסגן ראש המוסד בעבר.

בסיום הדרשה, ציין כהן את הפסוק שהפך לימים למוטו של המוסד. "באין תחבולות ייפול עם, ותשואה ברוב יועץ", סיכם והוסיף כאמור כי גם היום נדרש סיוע משמיים "בלי סיעתא דשמייא לא הייתה קמה מדינת ישראל. זה היה נכון אז - וגם היום אנחנו צריכים סיעתא דשמייא". את הדרשה ה נשא כהן מיד לאחר התפילה לשלומם של חיילי צה"ל, שעל פי הדיווח נוגנה לכבודו לפי לחן "ארץ צבי", השיר שנכתב על מבצע אנטבה שבו נהרג יוני נתניהו, אחיו של ראש הממשלה שמינה השבוע את כהן לתפקיד.