ראש אכ"א: שליש ממקבלות פטור מצה"ל על בסיס דת – שקרניות

האלוף אבי זמיר הזהיר בכנס קיסריה מפני כרסום במודל "צבא העם" וטען כי כשליש מהמשתמטות על רקע דתי – מגישות תצהיר שקרי

חדשות כיפה אורי פולק 19/06/11 17:47 יז בסיון התשעא

ראש אכ"א: שליש ממקבלות פטור מצה"ל על בסיס דת – שקרניות
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

"שליש מהצעירות המקבלות פטור משירות צבאי מטעמי דת עושות זאת הודות לתצהיר שקרי" - כך אמר היום (א') האלוף אבי זמיר, ראש אגף כוח אדם בצה"ל (אכ"א) היוצא, שהזהיר בכנס קיסריה מפני כרסום במודל "צבא העם".

האלוף זמיר אמר במהלך הכנס כי "פחות מ-50% מהחברה הישראלית בגילאי הגיוס נמצאים בסדר הכוחות של צה"ל - מתוכם, 20% עושים מילואים". לדבריו, "בשירות המילואים אין כבר צבא העם". הוא ציין כי צה"ל, כיום, "מלמד את הנוער לשקר לשלטון - אנחנו מלמדים את הבנות להצהיר שהן דתיות - ו-35% מהן מצהירות דת, ולפחות בשליש מהמקרים מדובר שקר מוחלט".

לדבריו, "בעיה דמוגרפית" מאיימת על מודל צבא העם - להערכתו, אם לא תיעצר המגמה הנוכחית, בתוך פחות מעשור צפויים לשרת בצה"ל פחות מחצי מהצעירים בגיל גיוס. "הנושא הכי מרכזי שיש בשירות החובה, והסיכון הכי גדול, שעשוי להביא לקריסת המודל הקיים ב-2020 צפונה, זה הנושא הדמוגרפי - בערך בשנת 2015, 30% מכיתות א' יהיו חרדים. אם היום 25% מהגברים לא מתגייסים, 13% על בסיס 'תורתו אומנותו', עד 2020 20% מהגברים לא יתגייסו על בסיס זה", אמר ראש אכ"א.

עוד ציין האלוף זמיר כי על פי ההערכות, בשנת 2020 29% מבני ה-18 יהיו בני המגזר הערבי, 20% יהיו חרדים, ו-5-6% ישהו בחו"ל ולכן לא יהיו חייבים בגיוס. בנוסף, שיעור של כ-15% מכלל המתגייסים לא יסיימו שירות מלא. "ב-2020, חמישים או שישים אחוז מחייבי הגיוס לא יתגייסו או לא יסיימו שירות של שלוש שנים", ניבא. "בשנת 2020 - אנחנו נהיה פחות 15 אלף חיילים ביחס ל-2005", ציין האלוף זמיר.