ראשי תנועות הנוער לנתניהו: פעל למען שחרור פולארד

ראשי תנועות הנוער הדתיות, לצד אלו החילוניות, פנו לראש הממשלה לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב, זאת בבקשה כי יעלה גם את נושא שחרורו של יונתן פולארד. "צריך לפעול במהירות ובזמן קצר", הם טוענים

חדשות כיפה אורי פולק 05/03/12 09:39 יא באדר התשעב

ראשי תנועות הנוער לנתניהו: פעל למען שחרור פולארד

ראשי תנועות הנוער שיגרו היום (ב') מכתב מיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת נסיעתו לארה"ב ופגישתו עם הנשיא ברק אובמה, זאת כדי לבקש ממנו להזכיר בפגישה את נושא שחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד.

על המכתב חתומים דני הירשברג מזכ"ל תנועת "בני עקיבא" שיזמה את המכתב, לצד ראשי תנועות נוער נוספות, בני פרינץ מזכ"ל "עזרא", איתי זידנברג מזכ"ל "השומר הצעיר", יוסי ורדי מזכ"ל "אריאל", רועי יסוד מזכ"ל "הנוער העובד והלומד", הרב ישעיהו ליברמן מזכ"ל "בנות בתיה" ונפתלי דרעי, יו"ר מועצת תנועות הנוער.

במכתבם כותבים ראשי התנועות כי לאחר שחרורם של גלעד שליט ואילן גרפל, "כולנו הבנו כי דבר גדול וחשוב קורה כאן. אין ספק, פדיון שבויים הוא דבר חשוב מאוד. לאור זאת אי אפשר שלא להיזכר באסיר נוסף, אדם שהבין כי חשובה טובת עם ישראל מטובתו האישית ופעל רבות לביטחון המדינה. אדם שלא נמנה על אזרחי המדינה, לא זכה בשירותיה אך הרגיש כלפיה חובה כאזרח".

לטענת ראשי התנועות, "כיום כבר כמעט כולם מבינים כי העונש שמרצה יהונתן פולארד יצא מפרופורציה. מדינת ישראל כבר החליטה לתת לפולארד אזרחות ישראלית ולהכיר בו כסוכן ישראלי ואנו סבורים כי היא גם מחויבת לדאוג לו ולגלות אחריות כלפיו".

הם מציינים כי פולארד עזר למדינת ישראל רבות, "הוא לא עשה זאת מתוך חוסר שיקול דעת ולא במדינת אויב ועל זאת הוא יושב כבר עשרים ושבע שנים בכלא. במשך כל הזמן הזה, בזמן שפולארד יושב בכלא אצל בת בריתנו, ארה"ב, ממשלת ישראל עוד לא תבעה באופן רשמי וברור את שחרורו".

"אנו, חברי תנועות הנוער בישראל, מבקשים ממך ראש ממשלת ישראל כי תפעל מתוך ההבנה שאין מצווה גדולה כפדיון שבויים. תפעל מתוך הרגשת המחויבות של מדינת ישראל ליהונתן וההבנה כי מדינת ישראל אינה יכולה להמשיך להפקיר אזרח ישראלי, שסיכן והקריב עצמו לטובתה. מתוך ההבנה כי הזמן קצר וצריך לפעול במהירות ככל שניתן", כותבים ראשי התנועות, שביקשו מנתניהו "היה שליח של מדינת ישראל ועם ישראל לפני ממשלת ארה"ב ודרוש את שחרורו של יהונתן".