ראשי סניפי הבית היהודי בעקבות עקורי גוש קטיף

ערב ראש השנה יצאו ראשי סניפי הבית היהודי לסיור בישובי עקורי גוש קטיף והרמת כוסית בהדרכתו של ח´´כ זבולון כלפה, מגורש עצמונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/13 14:07 כח באלול התשעג

ראשי סניפי הבית היהודי בעקבות עקורי גוש קטיף

עשרות ראשי סניפי הבית היהודי סיירו אמש (ב‘) במרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון בישוב ניצן, שם קיבלו הדרכה אודות העקירה ומצבם של המגורשים, ולדברים מפי אהרון חזות נציג הבית היהודי בניצן ויו''ר חקלאי גוש קטיף.

את הסיור, בו השתתפו גם אנשי המטה החילוני בבית היהודי "בית משותף", יזם פורום ראשי הסניפים יחד עם ח''כ זבולון כלפה, מגורש הישוב עצמונה בגוש קטיף שגם הדריך את כל המפגש. ממרכז קטיף המשיכו ראשי הסניפים לסיור בישובי חבל לכיש בו עקבו אחר בניית בתי הקבע בישובים השונים, שעדיין לא הסתיימה למרות השנים הרבות שעברו מאז העקירה.

בשעות הערב המאוחרות הגיעו ראשי הסניפים לקיבוץ שומריה, שם מתגוררת קבוצה ממגורשי עצמונה בראשות ח''כ כלפה, שאף העביר הרצאה אודות המאבק נגד העקירה שהיה אחד ממוביליו. בהמשך נערכה הרמת כוסית עם מנכ''ל המפלגה ניר אורבך.

ראשי הסניפים וצוותו של כלפה הפתיעו את הנוכחים עם חגיגת יום הולדת מאולתרת כולל עוגה לרגל יום הולדתו ה-51. במקום נערכה גם ישיבה של הנהגת הפורום בו מונה צוות להכנת חוקה חדשה לסניפים. דוידי בן ציון, נציג השומרון, מונה כראש צוות פניות הציבור של הפורום שיטפל בפניות אישיות של חברי הסניפים מרחבי הארץ מול המפלגה.

ראשי הסניפים הודיעו כי יפעלו להבאת חברי הבית היהודי ברחבי הארץ לסיורים בישובי המגורשים ולהפעלת כוח פוליטי לסיום ההתעללות במגורשים.

"ראשי הסניפים הם ראשי החץ של הבית היהודי בכל מקום שהם- בקהילות ביישובים ובערים", אמר כלפה. "במהלך הסיור ביישובי מזרח לכיש נחשפו ראשי הסניפים לכל העשייה שהייתה בגוש קטיף, לחורבן ולשיקום מחדש, מתוך הבנה שכראשי החץ של הבית היהודי- אנו נאבקים יחד על תדמיתה וזהותה של המדינה כמדינה יהודית".

יו''ר פורום ראשי הסניפים של הבית היהודי, עמיעד טאוב הוסיף כי ''חלק בלתי נפרד מעשייה ציבורית המבוססת על ערכי הבית היהודי הינה החובה לזכור את הגירוש שנעשה ולפעול על מנת שלא ישנה בכל הכלים הדמוקרטיים העומדים לרשות חברי הבית היהודי, העובדה שעדיין לא ניתנו כל הפתרונות למגורשי גוש קטיף היא יותר ממבישה''.

חברי הנהגת הפורום שייקה בשן יו''ר סניף גב''ש וחיים גלרמן יו''ר סניף ר''ג סקרו את מעורבות פורום ראשי הסניפים בהכנות לבחירות המוניציפאליות וביקשו כי החברים הותיקים ידריכו את החברים החדשים מניסיונם בניהול מערכת בחירות ומשאים ומתנים קואליציוניים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן