ראשי מועצות ביו"ש לרוה"מ: "יש לברר את הטענות על עינויים"

ראשי מועצות ביו"ש במכתב לראש הממשלה: לפעול למציאת האשמים בפרשת דומא אך לא לפגוע ביסודות הדמוקרטיה והצדק.

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/15 20:02 ט בטבת התשעו

ראשי מועצות ביו"ש לרוה"מ: "יש לברר את הטענות על עינויים"
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ראשי המועצות ביהודה ושומרון פנו היום (ב') לראשונה לראש הממשלה במכתב בבקשה לפעול בכל הנחרצות למציאת האשמים בפרשת דומא. ראשי המועצות דרשו מראש הממשלה לבדוק את טענות הקטינים העצורים בפרשת דומא ועורכי דינם בנוגע לפגיעה בזכויות אדם במהלך החקירה. "יש לכנס את וועדת השרים לנושא השב"כ ולמצות את הבדיקה לגבי טענות הנערים" כדבריהם. "יש לברר לאלתר את הטענות החמורות על עינויים קשים כלפי קטינים, המהווים הפרה חמורה של זכויות אדם. אנו קוראים לך שלא לאפשר לגרור את מדינת ישראל כולה ולהפוך אותה למשטר בו החוקר הוא השופט והוא התליין".


בין ראשי המועצות החתומים על המכתב: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל וראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי שפנו וכתבו: "אנו מודעים ללחץ הבינלאומי הגובר בעניין זה, אך אין ולו סיבה אחת לפגוע באופן כה אנוש ביסודות הדמוקרטיה והצדק. הדבר מערער את יסודותינו, הדבר אף גורם לעיוות דין."


ראשי המועצות הדגישו כי יש חשיבות רבה במציאת הפושעים בפרשת דומא: "אנו מביעים עמדה חד משמעית, בשמנו ובשם רוב מוחלט של תושבינו כנגד כל רצח ועוול ופגיעה באנשים חפים מפשע- גברים נשים וילדים. עמדתנו זו הינה חד משמעית ולא ניתנת לערעור... אך יחד עם זה אנו חיים במדינה דמוקרטית ויהודית ומלחמה על הצדק אסור לה שתבוא תוך שפיכת דמים של חפים מפשע."