ראשי ישיבות ההסדר לראש אכ"א: הדחת הצוערים מנוגדת לפקודות מטכ"ל

איגוד ישיבות ההסדר הביעה "מחאה חמורה" על הדחתם של ארבעה צוערים דתיים אשר עזבו טקס צבאי בבה"ד 1, בשל שירת נשים. מנכ"ל האיגוד: חייל דתי זכאי לצאת מפעילות הנוגדת את אמונתו

חדשות כיפה אורי פולק 08/09/11 22:34 ט באלול התשעא

ראשי ישיבות ההסדר לראש אכ"א: הדחת הצוערים מנוגדת לפקודות מטכ"ל
אילוסטרציה מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: אילוסטרציה מתוך אתר הנחל החרדי

ראשי איגוד ישיבות ההסדר נפגשו עם ראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, על רקע הדחת הצוערים הדתיים אשר יצאו מטקס צבאי בשל שירת נשים, השבוע. בפגישה השתתפו הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה רוזנפלד, הרב אליהו בלומנצוייג, הרב שמואל הבר, הרב יהושע ויצמן, הרב אלי סדן, הרב יגאל לוינשטיין והרב משה הגר.

כפי שדווח בכיפה, ביום שני האחרון התקיים בבה"ד 1 טקס צבאי שהתייחס למבצע "עופרת יצוקה", במהלכו עלתה לבמה קבוצת חיילות, שהחלו לשיר על במת האולם. תשעה צוערים דתיים עזבו את האולם בעקבות שירת החיילות ובעקבותיה נשלחו למשפט אצל מפקד בה"ד 1, אל"מ ערן ניב. חמישה צוערים הסכימו להתנצל על המעשה ויצאו פטורים מעונש, אולם ארבעה צוערים הודחו מהקורס בשל החלטתם.

בעקבות הדברים נועדו אמש (ד') רבני ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות עם האלוף ברביבאי, לדיון עקרוני בסוגיית הדחתם של הקצינים. הפגישה אמנם נקבעה זמן רב מראש, אולם עסקה, בשל האירועים, בעיקר בעניין התנהלותו של צה"ל ביחס לאותו אירוע.

ראשי האיגוד הביעו מחאה חמורה על הדחתם של הצוערים והדגישו כי החלטת המג"ד מהווה עבירה על פקודת "השילוב הראוי" בצה"ל. "איגוד ישיבות ההסדר רואה בחומרה רבה את ההחלטה של המג"ד להדיח את הצוערים שיצאו בזמן שירת הנשים", אמר איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר. לדבריו "מדובר בעברה על פקודות השילוב הראוי בצה"ל הקובעות כי חייל דתי זכאי להשתחרר מפעילות הנוגדת את אורח חייו ואמונתו".

עוזרי טען כי באיגוד "פועלים מול צה"ל על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג אלו. אין מקום לפגוע באמונתם של חיילי וקציני צה"ל אשר מבקשים למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר תוך שמירה על אמונתם. ניתן ונכון היה לפעול בצורה רגישה וחכמה יותר, דבר שהיה למונע משבר מיותר זה". במקביל לפניית איגוד ישיבות ההסדר, בכוונת הורי הצוערים שהודחו להגיש קבילה נגד המג"ד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן