ראשי ישיבות ההסדר דנים בעתיד המסלול: "המציאות משתנה"

עשרות ראשי ישיבות הסדר התכנסו בעין צורים לדיונים ומעגלי חשיבה שנועדו לגבש מתווה להמשך הגדלת התורה, חיזוק החייל הדתי ותרומה לחברה הישראלית. הרב דרוקמן: "עלינו לבחון איך הדרך הכי טובה להכשיר אותם למלא את תפקידם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/17 17:51 יד בטבת התשעז

ראשי ישיבות ההסדר דנים בעתיד המסלול: "המציאות משתנה"
יונתן הזה, צילום: יונתן הזה

עשרות ראשי ישיבות הסדר התכנסו בעין צורים לדיונים ומעגלי חשיבה שנועדו לגבש מתווה להמשך הגדלת התורה, חיזוק החייל הדתי ותרומה לחברה הישראלית. במהלך יומיים אינטנסיביים שהסתיימו היום (ה), דנו ראשי הישיבות במסלולי ההסדר הקיימים, בבעיות בהם נתקלים חיילים מישיבות ההסדר בעת שירותם בצבא ובדרכים לקדם את הקשר עם החייל במהלך שירותו. בכינוס השתתפו גם הרבצ"ר היוצא, תא"ל רפי פרץ והרבצ"ר הנכנס, תא"ל הרב אייל קרים.

בתחילת הכנס העלו הרבנים את זכרו של ארז אורבך הי"ד , תלמיד ישיבת ההסדר במעלות שנרצח השבוע בפיגוע. "ארז שהתנדב לצה"ל למרות שהיה פטור משירות היה בן ישיבה אהוב ואוהב שהנתינה ואהבת ישראל התחברו אצלו מתוך אמונה גדולה ואהבת תורה" ספדו לו בכנס.

הבוקר התקיים מושב מיוחד לע"נ של מנהל ישיבת עתניאל מיכאל מיכי מרק הי"ד. הרב ראם הכהן, ראש הישיבה בעתניאל אמר כי מיקי היה מופת לבן תורה אידאלי, וכך צריכים להיות בוגרינו. "תלמיד חכם שמצוי בעולם הזה ובהוויותיו, איש של מידות טובות ומלא חסד. "

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר אמר כי "ישיבות ההסדר בעצם מבטאות את המציאות האידאלית של מדינת ישראל המתחדשת. חיילים כמו חיילים של דוד המלך ויהושע בן נון, שמצד אחד הינם חיילים מצטיינים ומצד שני הינם בני תורה מצטיינים, אשר ישמשו בהנהגה העתידית של מדינת ישראל ועלינו לבחון איך הדרך הכי טובה להכשיר אותם למלא את תפקידם".

(צילום: יונתן הזה)

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר, מולי יסלזון "במציאות משתנה הארגון נדרש לעסוק בשאלות מהותיות ושאלות יסוד להמשך הגדלת תורה בישראל מתוך אמונה בתפקיד לשרת את עם ישראל".

ראש ישיבת שדרות, הרב דוד פנדל אמר כי "המציאות הזאת של כל כך הרבה תלמידי חכמים נוחים זה לזה בהלכה ומפרים אחד השני זו עוצמה שכובשת את המדינה בכל מקום. לא מזמן שמעתי שני ראשי ערים שמתווכחים ביניהם אצל מי ישיבת ההסדר גדולה יותר. הביחד של כלל הישיבות מהווה עוצמה גדולה"