ראשי וועדי המתיישבים נגד דני דיין

בני קצובר ואיציק שדמי לא אהבו את מהלך התפטרותו של יו"ר מועצת יש"ע היוצא, שהודיע על תמיכתו בנתניהו. בעקבות המהלך טוענים בהתיישבות: מועצת יש"ע היא לא המקום לנהל מאבק אידיאולוגי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/01/13 13:02 ז בשבט התשעג

ראשי וועדי המתיישבים נגד דני דיין
גדעון מרקוביץ, צילום: גדעון מרקוביץ

ראשי וועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון נגד דני דיין: במכתב שנשלח אתמול (ה‘) למליאת מועצת יש“ע, קובלים ועדי המתיישבים על התנהלותו של היו“ר היוצא, דני דיין, בכך שבחר להתפטר מתפקידו ולהודיע על תמיכה בבנימין נתניהו לראשות הממשלה ולהצבעה לליכוד-ביתנו.

המהלך עורר הפתעה בקרב ראשי ההתיישבות שכן דיין עצמו, ניהל מאבק אידיאולוגי במהלך הקדנציה האחרונה של נתניהו כנגד מהלכים שביצעה הממשלה ופגעו בהתיישבות. במהלך הראיונות עימו בכלי התקשורת הסביר דיין כי חשש ממהלך שיפיל את ראש הממשלה ויצא כנגד פעילות וועדי המתיישבים בסרטון שהזהירו מפני הליכתו של נתניהו בדרכו של שרון שהיה מבוני ההתישבות ובסופו של דבר ביצע את העקירה מגוש קטיף.

במכתב ששלחו יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר ויו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי כתוב השניים כי ”ועדי המתיישבים שהוקמו על ידי ראשי המועצות האזוריות עצמן הוכיחו כי גוף נפרד עומד במשימה ומסוגל לבקר את הממשלה ללא חשבונות פוליטיים. במשך השנים האחרונות בכל המאבקים נגד פגיעת הממשלה בהתיישבות טענו כי מועצת יש"ע איננה יכולה ביד אחת לנהל מאבק וביד השנייה לבקש תקציבים ממשרדי הממשלה".

עוד הוסיפו ראשי הוועדים כי הוכחה ניצחת לטענתם היא העובדה שדני דיין ביקר את ראש הממשלה מעובדת היותו 'דובר' ההתישבות, אך בסופו של דבר עצם התמיכה בו מעוררת סימני שאלה רבים: "האם תמיכתו בממשלה שפגעה בהתיישבות איננה פוגעת בסופו של דבר במאבק האידיאולוגי? מה אדם מהשורה אמור לחשוב על כל המסרים שהוציאה מועצת יש"ע בשנים האחרונות ועל אמינותם? מדוע ראה מר דיין לנכון לתקוף את וועדי המתיישבים שמציפים לתודעת הציבור את פעולות הממשלה שפגעו בהתיישבות?“.

ראשי הוועדים דורשים ממליאת המועצה להתכנס כדי לדון במהלך ולבחון מחדש את השאלה המרכזית - האם מועצת יש“ע היא הגוף שצריך לנהל את המאבק האדיאולוגי על ההתיישבות ביהודה ושומרון.