ראשי הרשויות ביש"ע קראו לדיין: "המשך להוביל את המועצה"

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון החליטו לקחת פיקוד ולהרחיב את פורום המזכירות המצומצם, שיכלול מעתה 8 ראשי רשויות אשר יקחו חלק פעיל בהחלטות המועצה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/07/12 15:04 יא בתמוז התשעב

ראשי הרשויות ביש"ע קראו לדיין: "המשך להוביל את המועצה"
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון התכנסו היום (א') בקרני שומרון, לבקשת יו"ר מועצת יש"ע דני דיין. במהלך פגישתם, ביקשו ראשי הרשויות להביע תמיכה בדרכו של דיין ולקרוא לו "להמשיך ולהוביל את מועצת יש"ע". עם זאת, ראשי הרשויות סירבו לאולטימטום שביקש דיין - קרי: הצבעת אמון, או אי-אמון, בהמשך דרכו כיו"ר המועצה. הנציגים הסתפקו, כאמור, באמירה כללית הקוראת לדיין להמשיך בתפקידו.

"אנו, ראשי הרשויות נבחרי הציבור, המייצגים האותנטיים של תושבי יהודה ושומרון, כואבים את האירועים והפרסומים האחרונים", כתבו ראשי הרשויות בהצהרה שפרסמו בתום פגישתם המשותפת, בה ציינו כי "לנוכח המצב החדש, אנו רואים את חובתנו לפעול באחריות על הנעשה בהתיישבות, על עתידה ועל הנהגתה".

ראשי הרשויות ציינו כי "נוכח האתגרים שההתיישבות עומדת בפניהם ומתוך הכרה שאחדות המחנה ושיתוף הפעולה הפנימי, תוך שיח וליבון הדעות השונות, הוא היסוד והערובה להצלחת דרכנו, אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק השותפות שלנו כראשי הרשויות בעשייה היומיומית". לדבריהם, לצורך שיפור עבודתה של מועצת יש"ע, הוחלט להרחיב את פורום המזכירות המצומצם, שיכלול מעתה 8 ראשי רשויות. "החלטות פורום זה, כמו גם החלטות ההנהלה והמליאה, יחייבו את כל העושים במלאכה בשם מועצת יש"ע. לדיוני הנהלת יש"ע המורחבת יוזמנו כלל ראשי הרשויות", הוחלט.

עוד החליטו ראשי הרשויות ביש"ע להקים ועדת איתור למנכ"ל מועצת יש"ע, אשר, בין תפקידיו, יוביל יחד עם יו"ר מועצת יש"ע את ההתיישבות ביהודה ושומרון בנושאים השונים.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, ברך על הודעת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון ואמר כי "ראשי הרשויות הם נבחרי ציבור והם צריכים לפעול מעבר לד׳ אמות יישוביהם. הנהגת ההתיישבות אכן אסור שתהיה ׳הצגה של איש אחד׳". באשר לקריאתם של ראשי הרשויות אליו להמשיך בתפקידו אמר דיין כי הוא מודה על האמון שניתן בו, ויודיע על החלטתו במהלך היממה הקרובה.