ראשי הסיעות לנתניהו: פעל למניעת פינוי המאחזים ביהודה ושומרון

ראשי שש הסיעות דרשו מראש הממשלה לקדם חקיקה להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון, זאת בהתבסס על חוות דעת משפטית הגורסת כי ניתן על פי דין להשאיר את היישובים על כנם

חדשות כיפה אורי פולק 25/01/12 15:49 א בשבט התשעב

ראשי הסיעות לנתניהו: פעל למניעת פינוי המאחזים ביהודה ושומרון
באדיבות ועד מתיישבי השומרון, צילום: באדיבות ועד מתיישבי השומרון

ראשי סיעות הליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, האיחוד הלאומי, יהדות התורה והבית היהודי, פנו היום (ד') במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בקריאה למנוע את הריסת המבנים ביהודה ושומרון במסגרת קידום חקיקה להכשרתם.

חברי הכנסת זאב אלקין, רוברט אליטוב, אברהם מיכאלי, יעקב (כצל'ה) כ"ץ, ישראל אייכלר ואורי אורבך, כתבו לנתניהו כי "לפני כחודשיים פנינו אליך, במכתב עליו חתמו כ 40 שרים וחברי כנסת, בדרישה למצות כל פתרון חוקי אפשרי על מנת להבטיח שלא יהיו עוד הריסות מבנים בהתיישבות ביהודה ושומרון. כתבנו, כי הדבר מחייב, שינוי הכללים המנחים שנקבעו על ידך, ולפיהם כל בית שנבנה על קרקע פרטית - יהרס, ולהחליפם בפתרונות המושתתים על פיצוי לבעלי הקרקע".

ראשי הסיעות צרפו למכתבם חוות דעת משפטית, שנוסחה על ידי עו"ד אלן בייקר, לפיה על פי הדין החל היום באזורי יהודה ושומרון, בכל מקרה בו התבצעו בניה במקרקעי הזולת בתום לב - קיים גם פתרון של פיצוי ולא רק של הריסה. "הבחירה בין שני הפתרונות, הריסה או פיצוי, מסורה לאחד משני הצדדים האזרחיים ולא לממשלה", נכתב בחוות הדעת המשפטית.

לטענת ראשי הסיעות, "אין הממשלה יכולה לבוא בנעליו של אחד הצדדים ולקבל את ההחלטה במקומו. חשוב להוסיף, כי, בהקשר זה, באזורי יהודה ושומרון אין כל הבדל בין קרקע מוסדרת ובין קרקע שאינה מוסדרת".

לאור הדברים דרשו ראשי הסיעות מנתניהו לפעול למניעת הרס המאחזים ובראשם היישוב מגרון, זאת נוכח האלטרנטיבה החוקית והמשפטית להשארת היישובים על כנם. "חובה למנוע היום את הריסת כל המאחזים המאויימים", כתבו ראשי הסיעות, שביקשו מראש הממשלה לבטל את התוכנית לפינוי היישוב מגרון, המתוכננת בחודשיים הקרובים.