ראשי ההתיישבות בשומרון הדליקו נרות עם מח"ט אפרים

שבועיים לאחר תקיפת פעילי הימין, ביקשו ראשי ההתיישבות בשומרון לשדר מסר של פיוס ואחדות עם קציני הצבא. גרשון מסיקה: "להוקיע את מי שפוגע בחיילי צה"ל"

חדשות כיפה אורי פולק 26/12/11 01:41 ל בכסלו התשעב

ראשי ההתיישבות בשומרון הדליקו נרות עם מח"ט אפרים
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

אחדות בשומרון: את הנר השישי של חנוכה הדליקו אמש (א') ראשי ההתיישבות בשומרון יחד עם מח"ט אפרים, אל"מ רן כהנא, בציון קבר יהושע בן נון בשומרון. הדלקת הנרות המשותפת התקיימה כבר בשנה שעברה, אך בשל האירועים החמורים לפני כשבועיים, במהלכם תקפו פעילי ימין קיצוני את מפקד החטיבה, קיבל האירוע משנה תוקף.

באירוע נכחו ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, וראשי המועצות מטה בנימין ועמנואל. את החנוכייה הדליק מסיקה יחד עם אל"מ כהנא וקציניו.

"חנוכה הוא חג של אחדות. הצבא וההתיישבות חד הם, אין להפריד ביניהם", אמר מסיקה לאחר הדלקת הנרות. "צה"ל הוא בשר מבשרינו, מי שמנסה להשמיץ ולהפריד בין ההתיישבות לצבא פוגע גם בהתיישבות וגם בצבא. מי שפוגע בחייל יש להוקיע אותו, אין טובת ההתיישבות מול עיניו", הוסיף מסיקה.

(צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)


ראש המועצה האזורית שומרון ציין כי "אנו מדליקים במקום המיוחד הזה את נרות החנוכה - אור החנוכה מאחד בינינו ואנו מתפללים שהאחדות תמשיך בעם ישראל יחד עם בניין ארץ ישראל".

אל"מ כהנא הצטרף לדבריו של מסיקה והוסיף כי "הדברים שנאמרו כאן חקוקים בסלע: עוצמתנו באחדותנו. מי ייתן שהמצווה הזאת של הדלקת נרות חנוכה על קבריהם של אבותינו ומולידנו תמשיך בצורה כזאת ובאחדות". הוא הדגיש כי "אנחנו אומרים לחיילים ולחיילות שאנחנו חלק משרשרת הדורות. אין מקום טוב יותר מציון קברו של יהושע בן נון, בציון של חג החנוכה וגבורת המכבים. אנחנו היום גם חלק מהשרשרת הזאת".