קשיים במו"מ: הליכוד מסרב לדרישות בנט וליברמן מתעקש על הרפורמה בפנסיות

יו"ר הבית היהודי הציב כתנאי לאישור ההסכם עם 'ישראל ביתנו' תיקון ליקויים בקבינט בעקבות לקחי מבצע צוק איתן. בליכוד מדגישים כי לא יערכו משא ומתן נוסף

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/05/16 14:38 טו באייר התשעו

קשיים במו"מ: הליכוד מסרב לדרישות בנט וליברמן מתעקש על הרפורמה בפנסיות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

השר נפתלי בנט הודיע היום (ב') כי דרש מראש הממשלה לתקן את הליקויים בקבינט לאור לקחי מבצע צוק איתן ומלחמת לבנון השנייה - בטרם השינויים הצפויים בממשלה. בנט הבהיר כי לא יתמוך בצירופה של מפלגת ישראל ביתנו, ובראשה ליברמן, אם הליקויים לא יתוקנו.

בנט טען כי "לאור הלקחים, בהם שחברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם ולכן לא תפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראיים על צה"ל, דרש בנט מראש הממשלה לבצע את התוכנית לתיקון הליקויים".

בליכוד אומרים בתגובה לדרישה של בנט, כי לא יתקיים משא ומתן מחודש. השר יריב לוין, ראש צוות המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד, השיב לבנט:"אנחנו לא מנהלים מו"מ מחודש על פתיחת ההסכמים הקואליציוניים עם אף שותפה, לרבות הבית היהודי".

לוין הוסיף כי הדרישה של בנט ומפלגתו מזיקה להרחבת הקואליציה:"ההודעה של מפלגת הבית היהודי פוגעת ביכולת להשלים את הרחבת הממשלה הלאומית, ואני מצפה מראשי הבית היהודי לנהוג באחריות המתחייבת. ראוי כי דיונים הנוגעים לקבינט יתקיימו בו".

ח"כ ליברמן פתח את ישיבת הסיעה בעדכון על המשא ומתן הקואליציוני והבהיר כי הדרך עוד ארוכה: "התפשרנו בנושאי דת ומדינה וחוק עונש מוות למחבלים, אבל בשני נושאים בסיסיים לא נתפשר: תיק הביטחון ורפורמה פנסיונית", אמר ליברמן. "זה לא רק לגבי העולים מרוסיה בלבד כפי שמציגים אותה, אלא לכולם, וזה בא לעזור לשכבות הכי חלשות. לצערי, רובם עולים מחבר העמים. אני לא מבין את הניסיון להציג את זה כמשהו לעומתי בהשוואה לאחרים. אנחנו רוצים לתקן עיוותים ולא באים שיזרקו לנו עצמות. את ההצעות שקיבלנו ממשרד האוצר אנחנו לא יכולים לקבל".

ליברמן גם התייחס בצורה אישית יותר להתבטאויות הקשות בעבר כלפי ראש הממשלה והביע צער על הדברים: "אני מודה ומתוודה, בלהט הוויכוח הפוליטי נאמרים דברים מיותרים. לא הייתי צריך להגיד את זה ואני מתנצל על מה שאמרתי - גם אם לא נגיע להבנות במו"מ ואשאר באופוזיציה. הדברים היו מיותרים. אני לא מושלם".

במקביל, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ענה הבוקר לנתניהו על קריאתו להיכנס בכל זאת לממשלה, למרות הפיצוץ במו"מ. "אני רוצה להבהיר לך מה שאמרתי לך בעל פה. הדלת נסגרה והפרק הזה תם ונשלם. אתה שבוי בידי הקיצוניים ביותר ואנו ניאבק בך ובהם", אמר הרצוג.