קרי OUT טילרסון IN. האם נחזה בשינוי?

רבים בישראל נשמו לרווחה כשאובמה התחלף בטראמפ, החל מאתמול ובאופן רשמי יש גם שר חוץ חדש לארצות הברית. עם זאת, רקס טילרסון, שהושבע לתפקידו החדש, אמר בעבר על חזון 2 המדינות כי "זה החלום שכולם רודפים אחריו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/02/17 07:31 ו בשבט התשעז

קרי OUT טילרסון IN. האם נחזה בשינוי?
צילום מסך, צילום: צילום מסך

רקס טילרסון, הוא שר החוץ האמריקני החדש, לאחר שמינויו אושר אתמול (חמישי) בסנאט והושבע באופן רשמי. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בעקבות המינוי: "מאמין שנוכל להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון, גם בימים קשים אלה".

בתחילת החודש הציג מזכיר המדינה הנכנס חלקים מחזון מדיניות החוץ שלו בשימוע שנערך בסנאט. הוא גינה את ההחלטה של ממשל אובמה להימנע מההצבעה ואמר כי ההחלטה לא עזרה ואף מחלישה את תנאי חידוש שיחות השלום. טילרסון תקף את נאומו של ג'ון קרי שאמר כי ללא חזון שתי המדינות, ישראל תצטרך להחליט אם היא רוצה להיות יהודית או דמוקרטית.

עוד הוסיף טילרסון בשימוע כי ישראל היא "בעלת הברית החשובה של ארה"ב" במזרח התיכון והצהיר שארה"ב תשנה את יחסה למדינות שישתפו פעולה עם ה-BDS. בנוגע לסכסוך עם הפלסטינים, דרש טילרסון מהצד הפלסטיני להפגין רצינות. הוא אמר שעד שהפלסטינים לא יפגינו "מחווה רצינית" של רצון טוב לחזרה לשולחן המו"מ יהיה קשה מאוד ליצור "תנאים לדון באופן פרודוקטיבי בהתנחלויות".