קרית גת: מדוע השתלטו על בית הכנסת של יוצאי אתיופיה?

תושבים יוצאי הקהילה האתיופית בקרית גת טוענים כי לאחר שחזרו מצו 8 גילו כי גורמים בעירייה החליפו את המנעולים בבית הכנסת של הקהילה והשתלטו על המבנה ללא אישור

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/08/14 13:05 ה באלול התשעד

קרית גת: מדוע השתלטו על בית הכנסת של יוצאי אתיופיה?
באדיבות עזריה פטגו, צילום: באדיבות עזריה פטגו

מדוע השתלטו על בית הכנסת של יוצאי אתיופיה בקרית גת? כבר מספר שנים שבית הכנסת של יוצאי אתיופיה בקרית גת משגשג. שלוש תפילות ביום, שיעורים והצלחה אצל הצעירים בעיר. אך יחד עם ההצלחה, באים גם גורמים המנסים להשתלט על העניינים.

עזריה פטגו חזר מצו 8 במסגרת מבצע צוק איתן יחד עם רב בית הכנסת, הרב משה סלומון, המשמש גם כמג"ד במילואים, ואחרים מבני הקהילה אל בית הכנסת וגילה כי המקום סגור והמנעולים הוחלפו. בשיחה עם 'כיפה' הוא זועם.

לדבריו, בית הכנסת היה רשום על שם העירייה, ולמרות שהקהילה ביקשה שהוא יועבר לעמותה, הדבר לא נעשה. “לפני ארבעה חודשים התקשרו לומר שיש חוב של 70 אלף שקל ותוך שבוע ניתקו את החשמל. במשך ארבעה חודשים היינו בלי חשמל ואנשים המשיכו להגיע למרות החום והחושך. הצלחנו למצוא פתרון לחשמל, אך בזמן שיצאנו למילואים העבירו בערייה את המקום לאדם חרדי המקורב לש"ס המוגדר רב הקהילה האתיופית בקרית גת".

"שבוע לאחר מכן הם החליפו את המנעולים בזמן שרב בית הכנסת היה בצו שמונה. אותו אדם חרדי עבר בית בית והחתים אנשים על מסמך שקבע שמדובר בהסדרת נושא החשמל, כשבעצם היה זה מסמך המאפשר להעביר את בית הכנסת. הוא עבד על הקהילה", הוא מאשים.

בשבוע שעבר הצליחו המתפללים להיכנס לבית הכנסת, אך לא ברור מה יהיה בהמשך. הערב (א') יתכנסו תושבי הקהילה לדון בצעדים הבאים בנושא.

מעיריית קרית גת לא התקבלה תגובה עד רגע פרסום הכתבה, וכשתתקבל תפורסם.