קריית ארבע: חברי המועצה דורשים פיקוח רוחני להיכל התרבות החדש

כשליש מחברי המועצה הגישו הצעת חוק לפיה בהיכל התרבות החדש יופיעו רק אמנים ששירתו בצבא ורק הצגות אשר עברו את אישורו הרוחני של הרב דב ליאור

חדשות כיפה אורי פולק 11/09/11 13:57 יב באלול התשעא

קריית ארבע: חברי המועצה דורשים פיקוח רוחני להיכל התרבות החדש
יחצ, צילום: יחצ

חברי מועצת קריית-ארבע ינסו להעביר השבוע הצעת חוק עירונית, לפיה רק אמנים ששירתו בצבא יוכלו להופיע בהיכל התרבות החדש שיחנך ביישוב השבוע.

על פי ההצעה, עליה חתומים כשליש מחברי המועצה, האמנים שירצו להופיע בהיכל התרבות המקומי יידרשו להצהיר נאמנות למדינה ולעבור וועדה רוחנית שבראשה יעמוד הרב דב ליאור, כדי לוודא שתכני ההופעה אינם מנוגדים הלכתית לרוח המקום.

יוזמי ההצעה, חברי המועצה בן ציון גופשטיין, ישראל ברמסון ומרדכי סעייד, אמנם מברכים על היוזמה לפתיחת היכל התרבות, אך הם "נדהמו לקרוא בכלי התקשורת התבטאויות של ראש המועצה בסגנון של 'גם הצגותיו של שמואל הספרי תופענה בהיכל התרבות החדש ואנחנו פתוחים לכלל היוצרים ולכלל ההצגות'".

חברי המועצה הציעו, אפוא, כי "לא יופיע מי שהשתמט משירות צבאי או שירות לאומי, או המטיף להשתמטות משירות צבאי. אין נאמנות - אין הופעות, לא יהיה מצב שבו שחקנים שהכפישו את מדינת ישראל או את תושבי קריית-ארבע יופיעו ביישוב, כדי שלא נגיע למצב שבו שחקן יורק לבאר שממנה הוא שותה. כיאה להיכל תרבות, הממוקם בעיר האבות, יוזמנו רק הופעות המתאימות לרוח המקום ולצביונה של קריית ארבע, תוקם ועדה רוחנית בראשות רב העיר הגאון הרב דב ליאור שליט"א שתפקח על התוכן הרוחני".

ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, מסר בתגובה לכיפה כי "אוכלוסיית קריית ארבע-חברון הינה אוכלוסייה מגוונת שוחרת תרבות ואומנות ומורכבת מציבור חילוני, דתי, עולים חדשים וותיקים. היוזמה שפורסמה על ידי מיעוט שולי במועצה הינה ניסיון לפגוע מסיבות פוליטיות פנימיות בחגיגות פתיחת היכל התרבות, שמהווה בשורה חשובה ומשמחת עבור תושבי קריית ארבע חברון וההתיישבות ביהודה ושומרון".

לוינגר הוסיף כי "חברי האופוזיציה אשר עומדים מאחורי היוזמה משקפים מיעוט ודעותיהם אינן זוכות לתמיכת הרוב המכריע של חברי המועצה ותושבי המקום - ועל כן אין בה יוזמה ממש מלבד ספין תקשורתי אשר פוגע בתדמיתה של ההתיישבות ביהודה ושומרון".