קריאה להדחת השדרן שעלב בציבור הדתי

האגודה לזכות הציבור לדעת דורשת את השעייתו של השדרן ירון אנוש, זאת לאחר שתקף את הציבור הדתי לאור הדחת הצוערים הדתיים שעזבו טקס שכלל שירת נשים

חדשות כיפה אורי פולק 13/09/11 13:21 יד באלול התשעא

קריאה להדחת השדרן שעלב בציבור הדתי
Ross Murray-cc-by-nd, צילום: Ross Murray-cc-by-nd

האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה היום (ג') למנהל "קול ישראל", מיכאל מירו, בדרישה להשעות את השדרן ירון אנוש, זאת לאחר דברים קשים שאמר בשידור נגד הצוערים הדתיים אשר עזבו טקס שכלל שירת נשים בבה"ד 1.

אנוש, המגיש תוכנית אישית ב"קול ישראל", בחר בתוכניתו האחרונה להתבטא "באופן קשה ומעליב" נגד הציבור הדתי-לאומי, זאת בפתח ידיעה שעסקה בהדחתם של ארבעה צוערים דתיים אשר הודחו מקורס הקצינים לאחר שסירבו להשתתף בפעילות שכללה שירת נשים. אנוש כינה את נשות אותן צוערים כ"שפחות" ותיאר אותן בצורה מבזה.

"ילכו אותם צוערים שהודחו, יתחתנו עם אישה אשר תשמש להם שפחה נאמנה ותקבל את דבריהם. היא תשתוק כשהם רוצים שהיא תשתוק, היא תבשל כשהם רוצים שתבשל, היא תעשה כל מה שהם רוצים שהיא תעשה. אבל הבת שלי אינה כזאת. היא משרתת בצה"ל עם מאות ואלפי בחורות אחרות שדעתם שונה, היא מוכנה לתת את הכל", אמר אנוש בפתח תוכניתו.

הוא הוסיף בדבריו כי הוא, בצער רב, "חייב לומר שבמידה והללו יוחזרו לקורס הזה, ושוב ייכנעו אנשי צה"ל הבכירים בנושא, יהיה זה אני שלא יעודד אותה להמשיך. שוויון, אני בעד. אבל בכל הדברים - גם כשהיא פותחת את הפה... פתיחת הפה ולובן שיניה עלול לעורר בהם, בנוסף לגוון קולה המתוק, איזשהו תחושת חטא מסתורי, שקיימת באזור שמתחת לחגורה שלהם".

יו"ר אגודת "לדעת", פרופסור אלי פולק, אמר כי בדבריו הפגין אנוש "בורות מקצועית". לטענתו, "גם לתוכנית אישית המיועדת להבעת דעה, יש גבולות טעם טוב. האופן בו התבטא מר אנוש, לא מכפיש רק את אותם צוערים ובנות זוגן, אלא את כלל הציבור הדתי אשר מקפיד על איסור זה. התבטאות זו הינה פוגענית ובלתי נסבלת, ואינה יכולה לעבור בשתיקה".

מדוברות רשות השידור מסרו כי התבטאותו של אנוש נמצאת בבדיקה.