קריאה לאובמה: שחרר את פולארד כחלק מביקורך המתוכנן בישראל

ח"כ אבי וורצמן מ"הבית היהודי" החל להחתים ח"כים מכל סיעות הבית, בקריאה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, לשים סוף למאסרו של יונתן פולארד ולשחררו לקראת ביקורו המתוכנן בחודש הבא

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/02/13 16:02 ל בשבט התשעג

קריאה לאובמה: שחרר את פולארד כחלק מביקורך המתוכנן בישראל
לעמ, צילום: לעמ

ח“כ אבי וורצמן מ“הבית היהודי“ מוביל יוזמה חדשה בכנסת, בקריאה לנשיא ארה“ב ברק אובמה, הצפוי לבקר בישראל בחודש הבא, לשחרר את המרגל הישראלי יונתן פולארד כמחווה לישראל לאחר למעלה מ-27 שנות מאסר.

וורצמן החל היום (א‘) להחתים ח“כים מכל סיעות הבית, בקריאה לאובמה לחון את המרגל ולשחררו. במכתב שארגן וורצמן נכתב כי "הגעתו של נשיא ארה"ב לישראל היא הזדמנות מיוחדת לעשות את מה שהיה לעשות כבר מזמן, וזה לחון את יונתן פולארד.

("זו מחווה יפה לעם ישראל", צילום: תמרה, ויקיפדיה)

"זה המעשה הכי הומני והכי בסיסי שיש לעשות, בין היתר בשל מצבו הבריאותי הקשה של יונתן, וזו גם מחווה יפה לעם ישראל. במקרה הזה אין ימין או שמאל. פולארד הוא אדם ששירת את המדינה והגיע הזמן שייצא לחופשי. טוב יעשה נשיא ארה"ב אם ייענה לקריאה לשחררו", כתב וורצמן.

בתוך כך, מאז הבוקר: אלפים חתמו על מכתב אזרחי "כבוד הנשיא אובמה, בוא עם פולארד". מארגני המכתב מתכוונים להעבירו לנשיא אובמה באמצעות ראשי המדינה עמם ייפגש בביקורו. אסתר פולארד תשוב השבוע לישראל לאחר שבחודש האחרון שהתה בצפון קרוליינה על מנת לבקר את בעלה.

נזכיר כי מצבו הבריאותי של יונתן פולארד הולך ומתדרדר והוא אף אושפז בבתי חולים מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים. לפני הבחירות חתמו מספר מפלגות על מכתב שהפיץ המטה למען שחרורו של פולארד, בקריאה לנשיא המדינה, שמעון פרס, לפעול ביתר מרץ לטובת שחרורו של פולארד. "אנו מאמינים שיחסייך המיוחדים עם אובמה יכולים לשים סוף סוף קץ לטרגדיה", נכתב.