קרב צמוד לראשות "הבית היהודי": 53% לאורלב, 46% לבנט

פרישת השר הרשקוביץ מהמרוץ פתחה פער של 7% לטובת ח"כ זבולון אורלב. 40% ממדגם המייצג את המתפקדים – קולות צפים שטרם החליטו למי יצביעו. הכל, בעצם, עדיין פתוח

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/10/12 19:00 ח בחשון התשעג

קרב צמוד לראשות "הבית היהודי": 53% לאורלב, 46% לבנט
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

פרישתו של השר דניאל הרשקוביץ מהמרוץ לראשות "הבית היהודי", מותירה קרב צמוד בין שני המתמודדים שנותרו לראשות המפלגה - ח"כ זבולון אורלב ונפתלי בנט: מסקר מקיף שהגיע לידי כיפה ובחן את עמדות המתפקדים לאחר פרישת הרשקוביץ, עולה כי 53.3% מהמתפקדים יתמכו באורלב, לעומת 46.7% שיתמכו בבנט.

(ח"כ אורלב, מוביל בפער קטן. צילום: יוסי זליגר, יחצ)

הסקר נערך על ידי ד"ר יצחק דיין, המנהל המדעי של חברת "דאנטדנס", והוא נערך בשלושת הימים האחרונים שחלפו מאז הודעתם המשותפת של הרשקוביץ ואורלב. תוצאות הסקר, שנערך טלפונית בקרב 507 איש המהווים מדגם מייצג של מתפקדי "הבית היהודי", עולה כי למעשה - הכל עדיין פתוח.

30% מהנשאלים יתמכו באורלב לראשות המפלגה, 26.2% יתמכו בבנט והנתון המשמעותי ביותר הוא שלמעלה מ-40% כלל לא החליטו או לא מעוניינים למסור את עמדתם.

עוד עולה מהסקר כי למעלה מ-77% מהמתפקדים בטוחים כי יגיעו להצביע, נתון גבוה שמעיד על מעורבות משמעותית של המתפקדים בהליך הבחירות. רק 13% אמרו שאולי יבואו להצביע והשאר אינם בטוחים, או לא יגיעו כלל.