קרב צמוד בבית שמש: אלי כהן - 49%, משה אבוטבול - 44%

סקרי הרגע האחרון מנבאים קרב צמוד בין שני המועמדים הבולטים לראשות העיר בית שמש. 47% מתושבי העיר מעוניינים בראש עיר חדש, לעומת 42% שמרוצים מהתנהלותו של אבוטבול

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/10/13 10:30 יג בחשון התשעד

קרב צמוד בבית שמש: אלי כהן - 49%, משה אבוטבול - 44%
יחצ, צילום: יחצ

סקרי הרגע האחרון בבית שמש מנבאים קרב צמוד בין שני המועמדים הבולטים המתמודדים לראשות העיר - אלי כהן, המועמד הציוני-חילוני, מול משה אבוטבול, ראש העיר המכהן מהמגזר החרדי.

מסקר שערך מכון סמית בניהולו של רפי סמית, עולה כי במידה שהבחירות היו מתרחשות השבוע, אלי כהן היה ראש העיר הבא של בית שמש. על פי הסקר אלי כהן גובר על משה אבוטבול ומקבל 49% מהקולות לעומת משה אבוטבול שמקבל רק 44% מהקולות. מאיר בלעיש מסתפק ב3% מקולות המצביעים. 4% לא החליטו.

כמחצית מהמדגם נלקח מהשכונות החרדיות והדתיות (רמה א', רמה ב', נחלה ומנוחה, חצפיבה סלונים, מזרח שמש) וכמחצית מהשכונות הלא חרדיות (ביש שמש ותיקה, מגדל המים וגבעת שרת) ביחס מדויק למופיע בספר הבוחרים המעודכן.

עוד עולה מהסקר שנערך השבוע על ידי מכון סמית כי 47% מתושבי בתי שמש היו רוצים שראש העיר יוחלף לעומת 42% שמעדיפים שיישאר. נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר כי 24% מאלה שבחרו במשה אבוטבול בבחירות הקודמות, בוחרים לבחור הפעם באלי כהן מה שמשלמד על אכזבה גדולה מאד בקרב חלק גדול של בוחריו של אבוטבול שמחפשים שינוי ומהפך לעיר.

לעניין אחוזי הצבעה עולה כי מערכת הבחירות הערנית בבית שמש גורמת ל80% מהנשאלים להודיע כי קיים סיכוי גבוה מאד שהם יבואו להצביע. נתון זה מלמד שקיים סיכוי גבוה שאחוזי ההצבעה בקרב כל האוכלוסיות בבית שמש יהיו גבוהים באופן יחסי לבחירות ברשויות המקומית האחרות ויישתווה לאחוז הבחירות לכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן