קרבי, אחי: הרב בן דהן רוצה להמשיך לעשות מילואים

מפקדיו של סגן שר הדתות החליטו להעביר את שירותו במילואים לתפקיד עורפי. הרב בן דהן חשב אחרת ופנה לצבא בבקשה להמשיך ולשרת בתפקיד קרבי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 13:07 כז באייר התשעג

קרבי, אחי: הרב בן דהן רוצה להמשיך לעשות מילואים
המשרד לשירותי דת, צילום: המשרד לשירותי דת

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, ביקש מצה“ל להמשיך ולשרת בצה“ל ביחידה קרבית, חרף החלטת הצבא על העברתו לשירות מילואים עורפי.

מפקדיו של הרב בן דהן, כיום בן 59, החליטו לאחרונה להעבירו לשירות מילואים ביחידה עורפית, כדי לאפשר לו להתעסק בתפקידו כסגן שר, אך הוא לא מעוניין בכך ובמכתב ששלח לסא"ל אמיר חי, ראש ענף באכ"א, כתב כי הוא ”לא מחפש פרוטקציות והנחות אלא מבקשה לשרת את המדינה היכן וכיצד שאני יכול“.

”אני מרגיש שיש לי עדיין מה לתרום לצה"ל. היחידה מעוניינת מאוד בשירותי, אשר הינו זכות גדולה עבורי, במיוחד שמדובר בימי מילואים לא רבים שאינם פוגעים בתפקידי הציבורי“, הוסיף הרב בן דהן. בינתיים ממתין סגן השר לתשובת אכ"א, שבוחנים את הבקשה.

הרב בן דהן ממשיך לשרת במילואים בהתנדבות מזה 20 שנה על אף גילו ולמרות היותו אב לתשעה וסב ליותר מ-20 נכדים, מה שעקרונית מקנה לו פטור ממילואים. גם שירותו הסדיר של סגן השר לא היה רגיל. בתחילה הוא גויס לתקופה של חצי שנה בלבד אך עם הגעתו למילואים ובזכות התרשמות מפקדיו מרצינותו, החליטו מפקדיו לשלוח אותו במסלול ישיר לקצונה, על אף שלא היה מפקד קודם לכן.