קציני צה"ל סיירו בחברון עם ארגון השמאל "שוברים שתיקה"

נציגי הארגון הובילו קצינים בכירים לסיור בעיר האבות, זאת כדי "להכיר להם את שגרת חייהם של הפלסטינים באזור". כצל'ה: חבירה לשמאל הקיצוני היא המשך טבעי להשפלת לוחמים חובשי כיפה

חדשות כיפה אורי פולק 12/02/12 16:14 יט בשבט התשעב

קציני צה"ל סיירו בחברון עם ארגון השמאל "שוברים שתיקה"
אילוסטרציה - eeeman-cc-by-sa, צילום: אילוסטרציה - eeeman-cc-by-sa

קצינים בכירים בצה"ל סיירו בחברון באחרונה בליווי נציגי ארגון השמאל "שוברים שתיקה". הסיור הוזמן לבקשת צה"ל, באמצעות המכללה לביטחון לאומי (מב"ל), והוא התקיים בתחומי החטיבה המרחבית יהודה - כך פורסם היום (א') באתר וואלה.

את הסיור הדריך נציג הארגון, יהודה שאול, אשר תיאר לקצינים את שגרת חייהם של הפלסטינים בחברון מול כוחות צה"ל המוצבים באזור ומול המתיישבים ביישוב היהודי. ארגון השמאל "שוברים שתיקה" הוקם על ידי לוחמים בצה"ל ששירתו ביהודה ושומרון ומטרתו, על פי הגדרת מייסדיו, היא "לעודד מודעות למציאות היום יומית בשטחים, ולקיים דיון ציבורי במחיר המוסרי שבשליטה על אוכלוסייה אזרחית".

מנכ"לית הארגון, דנה גולן, אישרה את קיומו של הסיור ואמרה כי נציגי הארגון "סיפרו לקצינים את אותם הדברים שאנו אומרים לחניכי המכינות הקדם-צבאיות ולקבוצות אחרות שמקבלות מאיתנו הדרכה בחברון".

היא ציינה כי הם "לא צופים שבעקבות השיחה הצבא ישפר את פעילותו אל מול הפלסטינים. כל עוד שנמשך הכיבוש ושהצבא ממשיך לשלוט על חייהם של אזרחים, לא ניתן לעשות את המשימה הזאת בדרך טובה או מוסרית".

יו"ר "האיחוד הלאומי", ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, התייחס לסיור ואמר כי "חבירתו של חלק מהפיקוד הבכיר של צה"ל לארגונים עוינים אנטי צה"ליים ואנטי ציוניים היא המשך טבעי להשפלת והדחת קצינים, צוערים ולוחמים חובשי כיפה".

לדבריו, "לא יועילו מאמציהם של המפקדים הבכירים ששנאה עצמית לארצם ולעברם ממלאים את ליבם, להביא את צה"ל לקצה השוליים. צה"ל ימשיך להיות צבא העם, משוחרר מהלקאות עצמיות ומלא אהבה לארצו המקראית. בחוסנו יעבור גם התקופה הקשה שבה מפקדיו הבכירים חלשים ממנו בהרבה".

דובר צה"ל מסר בתגובה לדברים כי "המכללה לביטחון לאומי חושפת את חניכיה למגוון רחב של סוגיות בטחון לאומי. בכירותם של החניכים ובגרותם מאפשרות להם להיוודע למגוון דעות וגישות המאפיינות את השיח הישראלי. גם בסיור בחברון התקיימו מפגשים עם נציגי המתיישבים היהודים, נציגי צה"ל וארגונים נוספים, לרבות ארגון 'שוברים שתיקה'. אין במפגשים אלו כדי ללמד דבר על מדיניות צה"ל ביהודה ושומרון".