קצינים במיל' לדינה זילבר: "עצרי הקפאת תקציבים למכינה בעלי"

בעקבות הקריאות לעצירת תקציבים למכינה בעלי לאחר דבריו של הרב יגאל לוינשטיין פנתה קבוצת קצינים במיל' ובדימוס לסגנית היועץ המשפטי לממשלה ודרשו: "עשו זאת בדיוק כפי שפעלתם בפרשת תיאטרון אל מידאן שם מנעתם בשם עקרון חופש הביטוי התערבות השרה רגב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/16 11:54 יד בתמוז התשעו

קצינים במיל' לדינה זילבר: "עצרי הקפאת תקציבים למכינה בעלי"
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

בעקבות מחאה ודרישות ח"כים, הודיע משרד הביטחון השבוע כי ישקול הפסקת תקציבים למכינת 'בני דוד' בעלי לאחר דבריו של הרב יגאל לוינשטיין על הלהט"ב. אמש פורסם כי בצה"ל הודיעו כי עד שהרב לוינשטיין לא יתנצל על דבריו לא יורשה לדבר בפני חיילים כפי שנהג עד היום.

בעקבות הפרסומים פנתה היום קבוצת קצינים במיל' ובדימוס אל סגנית היועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר ודרשו ממנה לעצור את הקפאת התקציבים בשם חופש הביטוי. במכתב עליו חתמו הקצינים נכתב: "על פי פרסומים בתקשורת אלוף אודי אדם מנכל משרד הבטחון זימן אליו היום למשרד הבטחון את סא״ל מייל. הרב יגאל לוינשטיין, כדי לברר את אמירותיו בכינוס של פורום רבני ולבחון צעדים נגד המכינה. ביניהם הפסקה או קיצוץ של תקציבים למכינת עלי .

אנו תובעים: הפעילו את סמכותכם ומינעו משר הבטחון ומנכל משרדו צעדים מנהלתיים ותקציבים נגד המכינה, אשר יש בהם לפגוע בחופש הביטוי בסוגיות תרבותיות -הלכתיות- תורניות, תוך שימוש לא חוקי בסמכויות בעלי שררה".

במכתב ציינו הקצינים, שאחד מיוזמיו הוא יו"ר ארגון אלמגור ארגון נפגעי טרור מאיר אינדור, כי כשם שמנעו הקפאת תקציבים לתיאטרון אל מידאן עליה להפסיק את הקפאת התקציבים למכינה:

"עשו זאת בדיוק כפי שפעלתם בפרשת תיאטרון אל מידען שם מנעתם בשם עקרון חופש הביטוי התערבות השרה מירי רגב בתכני התיאטרון ותכני ההצגה ה״זמן המקביל״ של המחבל שרצח את החייל משה תמם והוריתם להפשיר להם את התקציב שהוקפא .

אנו פונים אליכם בשם שני עקרונות: א. עקרון השוויוניות בפני החוק ב. חופש הביטוי".

בסיום המכתב הודיעו החותמים כי אם לא ייענו בחיוב ייאלצו לפנות לערכאות משפטיות.