קצין שריון ראשי: נבחן שילוב נשים גם כמפקדות טנקים וגם צוותים משולבים של בנים ובנות

קצין שריון ראשי אומר שעד סוף השנה יוגשו המלצותיו לגבי שילוב נשים כלוחמות שריון. לדבריו כל האפשרויות יונחו על השולחן:"נבדוק את העניין הפיזי, נבחן את היכולת המבצעית של צוות בנות או שנצטרך לשלב גם בנים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/16 18:54 כו בחשון התשעז

קצין שריון ראשי: נבחן שילוב נשים גם כמפקדות טנקים וגם צוותים משולבים של בנים ובנות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, ניסה בסוף השבוע להרגיע את השטח ולהוריד את מינון 'הצווחות' של הציבור הדתי-לאומי, ביחס לבחינת שילובן של נשים כטנקיסטיות. עם זאת, בראיון שנתן קצין שריון ראשי, תא"ל גיא חסון לגלצ, ניתן ללמוד שצה"ל מכוון ליעדים מאוד ברורים.

"אנחנו התבקשנו לעשות עבודת מטה מעמיקה ולבחון את היכולת לשלב נשים לוחמות בחיל", כך אמר היום תא"ל חסון והוסיף כי ההמלצותיו יגובשו לקראת סוף השנה ולאחריהן ידעו בצבא "באיזה משימות וכיצד ניתן לעשות זאת".

בתגובה על הביקורת שנוצרה סביב כוונה זו טעם קצין שריון ראשי כי "שילוב נשים בצה"ל במקומות לחימה מוכיח את עצמו. יש מוטיבציה של נשים להיות שותפות וזה מאוד מאוד מחזק אותנו. נעשה בחינה מעמיקה ומקצועית נטול כל השפעת חיצונית אפשרית".

לשאלה האם יבחנו גם תפקודן של נשים כמפקדות טנקים הוא השיב: "כן, אנחנו נסתכל על הכל בצורה מאוד פתוחה. נבדוק גם את העניין הפיזי וגם את השילוב. נצטרך להסתכל גם על היכולת המבצעית של צוות של רק בנות או שנצטרך לשלב בהם גם לוחמים".