קצובר מבהיר: "לא קראתי להקים מדינת הלכה"

יו"ר ועד מתיישבי השומרון טוען כי לא התכוון לקרוא לפירוק המשטר הדמוקרטי בישראל, אלא "להקמתו של משטר דמוקרטי חדש אשר יהיה כפוף לזהותנו היהודית"

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 14:48 יד בטבת התשעב

קצובר מבהיר: "לא קראתי להקים מדינת הלכה"
Unfacedman, GFDL, צילום: Unfacedman, GFDL

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, מבהיר היום (ב') את דבריו שפורסמו אתמול, לפיהן קרא לפירוק המשטר הדמוקרטי בישראל ולהקמתה של מדינת הלכה.

בתגובה שהתפרסמה בעמוד הפייסבוק שלו, כותב קצובר כי הוא מבקש להבהיר ש"המינוח 'מדינת הלכה', במקום הדמוקרטיה, לא נאמרה על ידי בשום צורה. לא קראתי להקים מדינת הלכה במקום המשטר הדמוקרטי, אלא, לפרק את המבנה הקיים ולהקים משטר דמוקרטי חדש אשר יהיה כפוף לזהותנו היהודית, בכל מקרה של התנגשות".

קצובר, שאמר את הדברים בראיון שהתפרסם בסוף השבוע האחרון בעלון המשתייך לזרם המשיחי של תנועת חב"ד, טוען כי ידרוש מעיתון "הארץ", שפרסם אף הוא את דבריו, לפרסם התנצלות על פרסום הדברים.

כפי שדווח בכיפה, בראיון שהעניק לביטאון "בית משיח" טען קצובר כי "הייתי אומר שכיום לדמוקרטיה הישראלית יש תפקיד אחד מרכזי והוא להיעלם מהשטח". לדבריו, "הדמוקרטיה הישראלית סיימה את תפקידה, והיא חייבת להתפרק ולהתכופף בפני היהדות. היום כל האירועים מנתבים להכרה שאין דרך אחרת, אלא להעמיד במרכז את העניין היהודי על פני כל עניין אחר, וזו התשובה לכל המצב והאיומים".