קצב ביטל עסקת הטיעון – בעצת הרבנים

הנשיא לשעבר, משה קצב, ביטל את עסקת הטיעון שהציעה לו המדינה – בעצת הרב מרדכי אליהו זצ"ל והרב צבי טאו

חדשות כיפה אורי פולק 18/05/11 00:00 יד באייר התשעא

קצב ביטל עסקת הטיעון – בעצת הרבנים
משרד החוץ הרוסי-cc-by, צילום: משרד החוץ הרוסי-cc-by

לו היה הנשיא המורשע משה קצב מקבל את עסקת הטיעון אשר הציעה לו המדינה בשנת 2007, הוא היה היום אזרח חופשי ונטול דאגות. מדוע ביטל קצב את עסקת הטיעון הנדיבה אשר הוצעה לו? אבישי בן חיים דיווח הערב (ד') בערוץ 10 כי קצב החליט לעשות זאת בשל התייעצות שקיים בזמנו עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל ועם הרב צבי טאו, נשיא ישיבת "הר המור".

כזכור, בשנת 2007 פרקליטות המדינה הציעה לקצב עסקת טיעון לפיה הוא יודה בביצוע מעשים מגונים ויעביר פיצוי כספי למתלוננות נגדו. במסגרת העסקה, המדינה תשית עליו עונש מאסר על תנאי בלבד. עם זאת, פרקליטיו של קצב בחרו לבטל את עסקת הטיעון ולהתמודד עם כתב האישום בבית המשפט.

על פי הדיווח הערב, בני משפחתו של קצב, יחד עם מקורביו, הגיעו בזמנו אל הרב אליהו זצ"ל ושאלו אותו על עסקת הטיעון. הרב השיב להם כי על קצב לבטל את העסקה, באופן חד משמעי. "יבטל ויצליח", אמר אז הרב.

גם הרב טאו, מי שמוביל את זרם ישיבות ה"קו" בציונות דתית, אמר לקצב כי "זה כבודם של ישראל, זה לא עניין פרטי שלך. חייב לבטל את עסקת הטיעון. גם אם חלילה תורשע, אין לך רשות למחול על כבוד נשיא ישראל".

נזכיר כי מספר רבנים, הנמנים ברובם המוחלט על ישיבות ה"קו", שיגרו לקצב מכתב תמיכה - גם לאחר הרשעת בית המשפט המחוזי, ששלח אותו למאסר בפועל של שבע שנים. במכתב, עליו חתמו בין היתר הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור והרב משה הגר, יו"ר איגוד המכינות הקדם-צבאיות, כתבו הרבנים לקצב: "אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה, וגם אם תתמהמה, בוא תבוא, וייכלמו כל רודפי שקר. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף".

כפי שנחשף לראשונה בכיפה, לאחר הרשעת קצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב, טען הרב שלמה אבינר כי הנשיא לשעבר - זכאי. בשיחה עם מערכת כיפה טען אז הרב אבינר כי מקריאת החומר ומבדיקת הראיות במשפטו של קצב, כפי שהובאו בפניו, הערכתו האישית היא שהנשיא השמיני - זכאי בדין. גם לאחר שהורשע בבית המשפט, הוסיף הרב אבינר להחזיק בעמדתו כי הוא זכאי - ואישר זאת בשיחה עם מערכת כיפה.