קנסות למסגדים בלוד: רעש המואזין מהווה מפגע סביבתי

"חוק המואזין" יעלה היום לקריאה טרומית בכנסת. בינתיים בעיריית לוד מנסים לשדר כי נעשית פעילות בתחום והחלה חלוקת דו"חות לראשי המסגדים בעיר

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 20/11/16 14:16 יט בחשון התשעז

קנסות למסגדים בלוד: רעש המואזין מהווה מפגע סביבתי
מיכאל יעקובסון-CC-BY, צילום: מיכאל יעקובסון-CC-BY

עיריית לוד החלה לחלק קנסות לאנשי הדת במסגדים בעיר בטענה כי רעש המואזין מהווה מפגע סביבתי. "אימאמים", אנשי הדת המוסלמים במסגדים בלוד, החלו לקבל בסוף השבוע שעבר קנסות בסך 730 ש"ח מטעם העירייה. החוק להסרת מפגעים מאפשר לעירייה לקנוס את ראשי המסגדים בגין השמעת רעש שעולה על המותר בחוק, לאחר מדידת הרעש באמצעות מכשיר מתאים.

"ברור שהעיתוי הוא פופוליסטי" אמר ל'כיפה' מאיר ליוש, מהמטה האזרחי לוד. היום צפויה לעלות לקריאה טרומית במליאת הכנסת הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי וח"כ רוברט אילטוב, מסיעת ישראל ביתינו, ההצעה קובעת כי ייאסר על בתי תפילה להשתמש במערכות כריזה בשל פגיעה באיכות החיים של תושבים המתגוררים בסמיכות לבתי התפילה.

"בסמכות הרשות המקומית לתת את הדוחות האלה, הבעיה היא שהאכיפה עליהם היא הרבה יותר מסובכת" ליוש מסביר כי מאחר והדו"חות ניתנו על ידי העירייה ולא על ידי המשטרה אכיפתם היא מסורבלת וקשה בהרבה מזו של דו"חות משטרתיים, בין היתר משום שהאכיפה אינה נחשבת כאכיפה של מעשה פלילי.

"העירייה נתנה דו"ח, היא יכולה לתת המון דו"חות, המסגדים לא ירצו לשלם אותם. אחרי שתהיה הצטברות של דו"חות העירייה תפנה להוצאה לפועל. ככל הנראה הסוגייה תסתיים בבית המשפט". ליוש מוסיף כי "האכיפה הזאת לא הכי יעילה בעולם אבל העירייה משתמשת בה כדי להראות שנעשית פה עבודה. בעיני זה לא יעיל אבל לפחות מראה על איזשהו רצון לטפל בסוגייה".

(צילום: המטה האזרחי לוד)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן